Quests + utforskning
Jag gillar verkligen de spel med en massa uppdrag , action (oavsett mängd) och utforskning. När det gäller online spel så tyckte jag att world of Warcraft uppfyllde de element jag gillar med spel, man kunde utforska, stöta på "easter eggs", samla saker, uppdrag och slåss. Finns säkert en hel del spel som passar in men jag har inte den blekaste om vilka. Helst first eller Third person view. Behöver inte vara realistisk grafik, tecknad stil går också. Kan vara till pc, ps 3 eller Xbox 360. De enda spel jag kan komma på som jag har och som passar in är GTA V, red dead redemption.
Skyrim kanske?

Skyrim låter som det perfekta spelet för dig! Även S.T.A.L.K.E.R, det tror jag du skulle tycka om. Många uppdrag och nästan hela tiden action. Även en del att utforska.
Okej ska ta en extra titt på spelen. Har i alla fall hört talas om skyrim och tittat på ett fåtal korta gameplay klipp på youtube och har alltid tyckt att det verkar så ensamt med inte så många npcs, men det kanske inte alls är så?

I delar av världen kan det vara lite ensamt, men oftast stöter man på någon NPC. I städerna och byarna är det alltid folk. I S.T.A.L.K.E.R däremot känns det sällan ensamt, utan det känns oftast som om någon, eller någonting är närvarande. 😉
Just Cause 2 skulle du nog också gilla. Man är på en stor ö, med mycket folk, och slåss mot den elaka regeringen. Man utforskar väldigt mycket och gör uppdrag. Ett väldigt bra spel!
Tittade genom spelen lite på youtube och Just Cause verkar intressant ska jag erkänna

#5 Då tycker jag att du borde ge Just Cause 2 en chans! 😃
Finns ju även fallout annars :)
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking