Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikettplaystation
Läst 914 ggr
Saga85
0

Tips på multiplayer-spel till PS3

Jag letar efter något trevligt multiplayerspel, till PS3. Tänkte ge det i födelsedagspresent till pojken, men jag är så dåligt insatt (är en Nintendo-människa), och det skulle vara kul att ha något som vi kunde spela tillsammans.

Inget sport däremot, det är så tråkigt.

felle-j
0

Om han gillar skjutspel kanske Call of Duty eller Battlefield är något för honom? De är de enda spelen jag har spelat multiplayer på konsol.

Saga85
0

Är inte det spel där man spelar mot varandra online? Vill kunna sitta tillsammans med honom med varsin kontroll, vet inte vad riktigt vad man kallar det. Co-op? Multiplayer var kanske fel ordval.

Har kollat in Overlord-serien och Uncharted. Men sistnämnda verkar också vara ett sådant spel som man spelar via andra?

Kollade även in Fairytale fights, verkade så jävla sött och blodbladigt 😉

felle-j
0

Aha, trodde du menade online.

Uncharted är endast singleplayer, men det är ändå ett väldigt bra spel. Overlord och Fairytale fights vet jag tyvärr inte vad för spel det är.

De enda Co-Op spelen jag vet är Lego-spelen. Kanske inte något för er, men dom är väldigt roliga faktiskt.

Fråga i närmasta Gamestop/game butik vad för spel dom kan rekommendera. 🙂

WarMinerTool
0

Rekommenderar Lego spelen som #3 nämnde. Finns ju även Borderlands, Portal 2, Little Big Planet och på t.e.x. Black ops 2 kan man ju spela Zombies:)

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

felle-j
0

Som #4 säger kan man spela Zombies i Call of Duty Black Ops 2, och även i Black Ops. Det är väldigt kul. Och i Call of Duty Word at War kan man spela Co-Op i kampanjen och även Zombies.

felle-j
0

Kom på nu att Minecraft kan man spela split screen. Det är ett väldigt roligt spel. 🙂