Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikett10-allmänt-spelsnack
Läst 740 ggr
AnnaCEC
0

Hjälp att hitta spel

Hej på er! Jag skulle vilja ha eran hjälp. Ni kanske tycker att det inte alls har med era ämnen att göra men jag hoppas ni har lite tips. Jag är sjuk och tillbringar mycket tid på sjukhuset och hemma i sängen eller soffan. Jag kommer troligtvis börja med nya behandlingar i höst och känner att jag skulle vilja hitta något att göra när jag är still. Datorspel är himla kul men det var längesen jag spelade. Är så dåligt uppdaterad och kan verkligen ingenting :O Så till min fråga, har ni några tips på spel? Gärna något man kan spela mycket, och själv om man vill. ett spel som man kan spela också när man mår skit, Alltså med skakiga händer och luddigt huvud. Tack på förhand Mvh Anna !

Anna och de små liven

Itchy
0

om du söker MMO spel så skulle jag verkligen tipsa om The Elder Scrolls Online

You can't spell Bitchy without Itchy

AnnaCEC
0

Riktigt dålig på detta så har ingen aning om vad mmo är. Men jag har har dator med Windows 7, bärbart bredband och har inga problem att köpa något spel. Vill ha något stort spel så som man verkligen spelar flera timmar om dagen :) Låter säkert jätte knasig för er som kan !

Anna och de små liven

Itchy
0

#2 MMO massive multiplayer online game = massor med folk från hela världen att spela och ineraktera med :)

Ladydragon
0

är det mobilt bredband du har? och i så fall hur många GB per månad? 

ska man spela onlinespel så rekommenderas det att man har fast bredband (fiber ADSL m.m) då man behöver en stadig lina 
dessutom så drar onlinespel en hel del GB inte särskilt bra då om man har en fast kvot per månad 

mitt råd är att du kollar på offlinespel istället eller om det kanske är ett alternativ att spela tv-spel istället…med till exempel Wii U så kan man ju även kolla på Netflix surfa på nätet m.m

Itchy
1

when in doubt, spela Skyrim ;)

Hesat
1

Jag brukar spela tur-baserade strategispel eller rollspel som jag kan pausa när jag själv är luddig i huvudet, alternativt farma blommor i World of Warcraft 😉. 

Tropico 3 och 4 är rätt mysiga om du gillar att bygga upp små samhällen. Även Simcity och Banished brukar jag "slöspela". Heroes of might and magic-serien (alla förutom 4an och 6an) är favoriter med otroligt bra musik, vacker grafik och trevliga kampanjer att köra.

Rollspel så håller jag med Itchy om Skyrim. Hur många timmar som helst försvinner bort 😃. Om du är ute efter "old school"-rollspel så tipsar jag gärna om Baldur's Gate. De finns i "enhanced" version nu med lite bättre upplösning. Dragon Age är även det riktigt bra samt Mass Effect-serien. Går även att kika på Shadowrun Returns. 

Är du ute efter lite mer enkla spel så rekommenderar jag Plants vs Zombies i alla dess former samt Puzzle Quest 1 och 2. Magic om du gillar kortspel.

Medarbetare - Halloween.ifokus

felle-j
1

The Elder Scrolls V: Skyrim och Minecraft kanske är något för dig? 🙂

Rumblebee
0

Med skakiga händer och luddigt huvud i åtanke: Age of empires spelen gillar jag, speciellt de innan age of empires 3. Det är strategispel i medeltiden typ där du ska bygga upp en bas som du måste förevara och även besegra fienden. I AoE 2 så kan man välja olika spelsätt och åven göra sin egna "karta" att spela i. The sims är kul också, speciellt att bygga och inreda. Hur pass skakiga är dina händer? Undrar bara i och med att jag själv spelar Firefall som är ett mmorpg (massive multiplayer online roleplaying game) som utspelar sig på jorden i sci fi stil. Och man slåss genom att främst hålla in vänster musknapp för att skjuta och siktar med sitt maskingevär eller vad man nu har för vapen och knappar a 1-4 för att använda speciella attacker och knapp 5-8 som snabbknappar för att använda materiella saker i sin inventory. Det är gratis att spela men vill man ha diverse roliga saker så måste man köpa en speciellt valuta. Är nog allt jag kan komma på just nu i alla fall..

AzazeL
1

Som dom flesta andra måste jag nog rekomendera skyrim, Där har du många underhållande timmar framför dig :)

[Lilyz]
0

The sims 3 eller Skyrim skulle jag säga. Fast när man är "luddig" i huvudet är nog The sims att föredra, man kan spela i oändlighet för spelet tar aldrig slut. 🙂

Roamer
0

Gothic serien och Risen serien är båda bra och stora. Walking dead är det få moment som kräver snabbhet i så kanske kan vara nått. UFO spelen är ju turnedbased så kan också fungera även om inte knoppen är på topp.

catcult
0

Jag kan rekommendera Telltale's The Walking Dead (season 1 & 2), Monkey Island samt kanske Broken Sword 5 The Serpent's Curse (man behöver inte ha spelat föregångarna för att uppskatta/hänga med i spelet. Det är trevliga äventyrsspel som inte kräver alltför mycket av dig som spelare, men är ändå atmosfäriska med en fängslande handling som passar de flesta.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six