Sämsta spelet?
Ni här har säkert spelet många spel under eran tid, och alla har nog inte varit så bra. Så vilket är det det sämsta du har spelat, behöver inte vara det sämsta, utan det kan också vara ett spel du är väldigt missnöjd med.
Skriv också gärna varför det är så dåligt, till vilken konsoll det är eller om det är dator.
Själv vet jag inte riktigt, är ju lite svårt detta. Jag har nog inga spel som jag tycker är väldigt dåliga. Fanns säkert något till mitt gamla xbox men det kommer jag inte ihåg. Och sen ogillade jag flera av DS och WII spelen. Men om jag ska välja något blir det nog Guitar Hero 5. Det var ju okej men dom hade ändrat spelkänslan så mycket från min favorit GH3. GH: World Tour var nog också ganska dåligt. Många dåliga låtar. GH känslan försvann och spelet dog ut.
Hmm, sämsta spelet… då dyker det upp tre titlar i mitt huvud. Ena för att det var RIKTIGT dåligt spelmekaniskt och den andra för att ha dödat nåt som jag längtade efter så enormt.
Nr 1 - Shaman
Ett gammalt rpg spel som jag köpte på ica, tänkte att det var så billigt då det var gammalt… ack jag hade fel, när jag startade spelet kom jag till ett virrvarr av glitches och buggar. Inga direkt röda trådar till hur spelet funkade, inte ens en bok med keymap så man vet vilken knapp som gjorde vad. Helt värdelöst spel, troligen nån som hoppades på att hoppa på Diablo 1's populäritet.
Nr 2 -Mcgees Alice in wonderland 2
Jag ÄLSKADE första spelet, det var fantastiskt kul. Pusslena och spelet var intressant och jag älskade att man fick en liten sidobok med historien/spelet som man läste till banorna man klarade. Spelet var vad som hände i Alice huvud medan boken visade vad som hände ' i verkligheten '. Hur intressant och coolt som helst… Så såklart hoppades jag på liknande i tvåan, men jag blev grymt besviken och avtänd. Enda gemensamma var namnet och temat, och cheshire cat. Det mörka gotiska var borta, och humorn till det också. Hade byggt höga förväntningar på det och blev levererad besvikelse, samt buggar ( i början säkert fixad nu )
Nr 3 - Duke Nukem Forever… namnet säger allt anser jag!
Jag avskydde Diablo med hela mitt hjärta. Jag vet inte riktigt varför, men så är det i alla fall.
ettan eller tvåan? eller menar du hela serien kanske?
#3 Har inte spelat trean men i övrigt gäller det hela serien.
#3 Faktum är att jag inte gillar nåt som Blizzard gör. Mest för att jag ogillar RTS och MMORPG samt Diablo då. :p
Jag gillade ettan, det var ju som lite nytt då det kom och det kändes spännande att dungeon crawla. Tvåan fick jag knappt spela och trean blev jag lite besviken på, då det är helt annars från dom andra. Kändes som ett mmo med linjär story och mindre frihet ._. Gamla spelen hade ju bättre random generator osv.
Varför gillar du inte blizzards andra spel?
Jag tycker sj att dom var bättre förr innan dom började göra alla spel till en förlängning av wow ( om nån förstår vad jag menar? ' köp detta och få DET HÄR i wow! etc )
#6 Som sagt, jag gillar inte RTS, alltså försvinner Starcraft/Warcraft, och jag gillar inte MMORPG (WoW) eller Diablo. Vad finns kvar då?
# 7
ursäkta fick för mig att RTS var något annat :P jag skyller på att det är första dagen på jobbet.
vad som finns kvar… Lost vikings och Rock n roll racing ;D
#8 Med andra ord var det bättre förr, för det var minsann kvalitetsspel! Lost Vikings = Måååååånga timmars underhållning!
Heck yeah ( säger hon som bara spelat lost vikings kanske två ggr )
Och Rock n roll racing var ju awesome i spel och musik! och vad jag vet väldigt egen i spelet ? menar, det fanns som inte så mycket liknande?
vad mer för spel är inget att hänga i granen? :/
… Jag vet inte om jag kan komma på någon mer som jag känner att jag skulle kunna bränna upp. :/

Ett problem att spela är Jagged Alliances 2, datormotståndaren fuskar så uppenbart, det är inte fråga om AI det är så uppenbart rent fusk. Och att använda fuskkoder för att "ge igen" funkar inte heller för uppenbarligen känner den av fusket och fuskar då ännu mer. Spelet har så många övriga kvaliteer så man spelar i alla fall men till slut tröttnar man på det eviga fusket och ger upp.
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Alla spel som tycker att det är viktigare att det är jämnt än att den som är bäst vinner. (Ja, jag tittar på dig, senare utgåvor av Mario kart)

#1 Jag har aldrig spelat Duke Nukem Forever men har hört att det ska vara väldigt dåligt. Vad är det egentligen som är så dåligt?
Sämsta spelet vet jag inte, men två jag vart besviken på var Diablo 3 och Legend of Zelda: Skyward Sword.
D3 för att det helt enkelt inte höll måttet.. det var ett sånt antiklimax mot vad jag hade väntat mig :/ De har väl tänkt sig en expansion till det, för det kändes väldigt ofullbordat.
Zelda vart jag så irriterad på kontrollerna och att inledningen var så otroligt seg.
Duke Nukem 3D gavs ut 1996, och var riktigt kul. Typ Shootemup komedi som drev med dåtidens större action hjältar, samt hade riktigt kul multiplayer funktion ( kan vara en senare release den biten men hursom var det riktigt kul, man kunde coopa alla banor tillsammans med en kompis ) .
Sedan sa dom att dom skulle göra uppföljare… vilket gjorde massor med fans glada… Dock sa dom sedan att dom skulle fördröja releasen för att kunna släppa ett så bra spel som möjligt, sedan dröjde det, dröjde lite mer… och sedan 15 år senare, DÅ släpper dom spelet-
Dom hade hajpat spelet så mycket, att det skulle vara så bra, och att dom gjorde sitt bästa att släppa en bra uppföljare med awesome grafik och allt.
Vad fick man?
Ett spel som levde på sin föregångares namn… När jag spelade det satt jag som på tå, och innan jag visste ordet av det så¨var spelet slut på ett sätt som fick det att kännas att det var byggt på att man skulle köpa DLC för att känna att det fanns ett slut.
Jag var så ytterst besviken, värre blev det då man fick se videos på samma spel fast med andra spel engines från tidigare… Vilket såg både roligare ut och mer innehålls fullt.
Nu ska jag sluta , för … srsly, DK forever tog forever.. och blev skit. Och risken finns att min rant håller på forever om vilket skit det blev :P
Det sämsta spelet var så dåligt att jag spelade det i knappt 5 minuter och utöver att avinstallera det så raderade jag det från mitt minne…😛
Vallhalla… det var inte ens värt den femma jag gav för den sorgliga ursäkten till spel…
Medarbetare på Datorspel I Fokus
var inte valhalla det där spelet som dom tävlade runt med på TV ett tag?
Nä, kommer inte ihåg vad det spelet hette men jag tror jag vet vilket spel du menar.
men valhalla, eller valhalla chronicles som det hette. var ett hemskt "rpg"-ish spel i isometrisk 2d gjort av paradox, det var hemskt på alla sätt och vis…
http://www.gamespot.com/valhalla-chronicles/reviews/valhalla-chronicles-review-6073319/
Medarbetare på Datorspel I Fokus

#19 Verkar inte vara ett så värst trevligt spel :P
Jag har spelat en del riktigt kassa spel under den tiden då jag var spelskribent, men det var så riktigt kassa spel så jag har helt glömt bort vilka titlar dom hade…
Final fantasy 14 D: inte min stil
Åh jag hittade, sämsta spelet jag någonsin spelat..
Länk, klicka på mig recensionen jag skrev på den tiden jag var skribent på fritiden när gameplayer.se faktiskt levde.
//Fixade länken - LosGinos 12:00 8/3-13
Hmm, finns många dåliga spel, finns många dåliga nes spel, någrajag har spelat är:
Castlevania 2, Ikari Warriors,, Dr Jekyll & Mr Hyde, Top Gun, Karate Kid, TMNT, Ghostbusters, Jaws & Silver Surfer
Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!
Det enda jag kan komma på är Final Fantasy X-2 (ps2). Tycker verkligen det dög jämfört med FFX som är en favorit. Dålig story och när man slogs så var det inte varannan gång, utan fienden fortsatte att hacka och slå når man satt och funderade på vilken attack som vore bäst att använda.
Måste hålla med #25 FF efter X så är det bara besvikelse på besvikelse..men inget slår ju FF VII 😉
#26 Jo FFT ;)