Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikett10-allmänt-spelsnack
Läst 946 ggr
[postmortum91]
0

Spelar du klart spelen?

Hur ofta spelar du klart spel som du köper?
Jag spelar oftast ut spel, men jag känner inget behov av att fixa 100% på spelen.

Någon som klarat Jet force Gemini?

Prickbarnet
0

klart man ska klara ut spelen, iaf storyn 😇 har aldrig klarat ut ett spel till 100% än, har inte tålamod att spela om för att klara något extra mål eller något sånt.

köpte thief för några veckor sen och har inte klarat ut storyn på det än dock, får sånt utbrott att jag inte kan hitta pilar och sånt och vakterna har sina svärd.. så blir mest att jag spelar nån timme och sen lägger undan det.

[Gurkskal]
0

Spelar nog till 99% ut alla spel jag köper. Nöter gärna till 100% sålänge det inte är oerhört tidskrävande

felle-j
1

Jag brukar försöka klara ut åtminstone storyn, men det blir inte alltid så heller. Men det är väl sällan jag spelar klart spel.

LosGinos
0

Jag kör alltid igenom spelen, inte till 100%. Utan det är sådant jag fixar när jag har tid, lust och ork :P

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

[postmortum91]
1

#3 Då är du lite som mig. Jag lägger ett antal timmar på ett spel, sedan tar jag paus och då blir det svårt att jag återgår till spelet igen och isåfall börjar jag gärna om från början.

Gurky
0

Om spelet är bra, annars känns det som slöseri med tid då jag har rätt fullt upp med både arbete och plugg så det gäller att prioritera.

LosGinos
0

#6. Måste väl finnas någon ledig dag i veckan, då du kan relaxa och spela lite spel? :D

Gurky
0

Ibland på kvällar. Men jag har andra intressen som också tar upp min tid. Som sagt, är spelen bra spelar jag ut dom, annars avinstallerar jag dom.

Emo
0

Jag gör som de flesta här, spelar så länge spelet är roligt. Många spelas till 100% men det är inte nödvändigt om det tar för lång tid.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Rumblebee
1

Jag brukar försöka att klara det till 100% för då tycker jag spelet varar längre till skillnad mot att bara göra uppdragen. Är det väldigt extremt tidskrävande så brukar jag ta hjälp av internet. T.ex i GTA 5 där det finns en massa stunts och broar att flyga under samt hitta 50 pappersbitar och 50 bitar från rymdskepp utspridda i världen. För mig skulle det bli på tok för tråkigt att försöka hitta allt det på egen hand.

Icewolf88
0

Jag kör klart storyn och sedan (ifall det är en open world spel) så lullar jag väl runt och leker lite. Men ifall jag kör spel som open world rpg då försöker jag göra så mycket så möjligt. Men annars, nej. Här i hemmet, så är det min sambo som kör 100% till max på alla spel han spelar! Jag är för lat för sådant… 😃

[MikeW]
0

Beror på vad för sorts spel det är. Är det mmorpg spel så brukar jag inte spela klart allt. Glömmer bort det typ och hittar nya spel.

Är det typ single player spel så spelar jag alltid klart storyn.

Humbugg
0

Jag försöker så gott det går. Däremot är jag mest intresserad av att varva spelen och då spelar inte procenten någon roll :P

Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!

Hesat
0

Om det är spel som går att spela klart så händer det förr eller senare. Är det ett spel av sandbox-typ eller mmo så är det desto svårare att spela klart, beroende på definitionen av "klart" naturligtvis 😃. 

Däremot så kör jag vissa spel runt 200% (ex. Elder Scrolls I-V) eftersom jag finner dem otroligt återspelbara. Detsamma gäller vissa strategispel, ex. Civ I-V, UFO och XCOM. Vill inte längre se hur många timmar jag klockat i dessa 😉.

Medarbetare - Halloween.ifokus

catcult
1

Nope, oftast inte. Pallade inte ens spela klart Gone Home som är knappt två timmar långt. Fast det berodde på att det var så tråkigt att jag hellre gick och diskade än fortsatte med det där överhypade tramsiga bajset. Spelar dock i regel klart äventyrsspel jag verkligen gillar, men jagar inte 100% om det finns obskyra prestationer där man måste klicka på en viss sak i en viss ordning.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

[Sandi92]
0

Jag har tyvärr en hel drös med spel som jag inte klarat ut än. Lite av samma anledning som det #5 skrev.

[Lilyz]
0

Nja… Nu spelar jag en del spel som man inte kan spela ut men annars brukar jag tröttna efter ett tag. Försöker dock spela ut storyn men aldrig att jag gör precis allt, då startar jag hellre om och spelar storyn igen för många spel går ju att variera. :D

LosGinos
1

Tänkte lira igenom Dead Island, Riptide.. Inte ens öppnat spelet ur förpakningen än, fast har haft det snart ett halvår xD