Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikett11-off-topic
Läst 565 ggr
[postmortum91]
0

Ska jag gå?

Här kör vi lite OT.

Imorn fyller min barndomsvän 24 år och idag har hon fest som hon brukar ha.

Jag har jobbat nu i 4 veckor utan någon ledig dag eftersom jag har flyttat mitt i allt, och alla lediga dagar har jag fått slitit som ett djur. Förra året var jag inte heller på hennes fest, och jag har sagt att jag ska komma. Jag känner verkligen INTE för det här av olika anledningar:

1. Det här är min ENDA lediga dag på lääänge, imorn ska jag tvätta och packa upp lådor från flytten och även jobba ett par timmar.

2. Det kommer jättemycket folk dit som ska dricka, och jag känner inte för att dricka. Folk kommer gnälla på att jag aldrig dricker eller att jag går för tidigt.

3. Hon ska ju ha "familjekalas", vilket jag brukar vara med på eftersom vi känt varandra sedan födseln och jag har väldigt bra kontakt med hennes släkt, därför kanske det räcker med att jag kommer då och kan ta med en present?

4. Jag hade velat fira henne på ett lugnt sätt, kanske att hon och jag spelar lite ps1 och käkar lite tårta och bara umgås, idag kommer jag känna mig aningen överflödig då det kommer så många ändå.

5. Det ska antagligen åska ikväll och jag är livrädd för åska och festen ligger 40 minuters gångväg härifrån.

6. Jag vill så gärna bara sitta och ta det lugnt och spela sims 3 som jag inte kunnat spela på månader.

Vad ska jag göra? 

Hon förväntar sig att jag kommer, jag har "dissat" förut och det förväntas antagligen att jag som är henne närmast kommer. Dock har vi glidit ifrån varandra en del senaste åren, detta beror inte på att jag inte kommer på hennes fester, det är snarare en produkt av att vi glidit ifrån varandra.

Tacksam för svar!

Maria
0

Eftersom det är en nära vän så borde hon förstå att du är trött och inte kan komma.

Kanske är det i sista laget att tala om det samma dag men det borde väl gå att lösa.

/Maria

Gurky
0

Om du inte känner för att gå, gör inte det. Du tänkte ju hur som helst gå på familjekalaset, så hon borde inte känna sig dissad.