Vad tycks? (The sims 4)
Hur tycker ni att The sims 4 verkar?
Någonting ni är sugna på och längtar efter?
Vad är bra/dåligt med det vi fått reda på ännu?
Personligen är jag besviken på vad jag fått reda på hittills. Det är ju ingenting stort som ändrats direkt. Från ettan till tvåan kunde man åldras, en stooor skillnad i spelupplevelsen.
Från tvåan till trean kunde man gå runt i hela staden och allt vad det innebar, extremt stor skillnad i spelupplevelsen.
Men nu… Simmarna har känslor? Kom igen, kunde de inte tänka längre?
Jag blir även trött på att de i varje grundspel ska ha med färre och färre grejer. Den här gången ska man inte kunna ha pool och massa annat och HUR tusan tänkte de när de tog bort "skapa stil" ?
Jag är inte alls sugen på det nya, och tänker inte köpa det utifrån hur jag känner nu.
Sims 3 var ju ospelbart. Spelar hellre ett sims där man inte behöver spara en gång var femte minut än har tillgång till att byta mönster på allt. Har du sett demon? För de har gjort ett bra jobb med att erbjuda många olika mönster och färger på varje klädesplagg osv.
Jag är inte ett dugg sugen på det…. det känns för mig som det inte är klara med spelet och försöker få ut det så fort det går för pengarna….
Det kom ju nyligen den info om att pool och toddlers inte kommer finnas i sims 4…. vet inte hur svårt det kan vara att ha det med ? Kommer säkert komma någon expansion med det senare -.- Det känns bara som det har pengar i tankarna tyvärr….
Jag köpte inte sims 3 heller för att det var ju samma historia där.. .det tar bort saker som de tidigare har haft… som att simmarna faktiskt kunde öppna bildörren XD
Sims 3 hade tusentals funktioner och nya saker, men det var ju i princip ospelbart. Tog tusentals år att starta det oavsett hur bra dator man hade, tog sinnessjukt lång tid att ladda saker i CAS och det kraschade hur man än gjorde. Jag är rätt så glad över Sims 4 - de må ha tagit bort vissa funktioner men spelet i sig kommer flyta helt fantastiskt, och sen får vi ju komma ihåg att mycket kommer med expansionerna. Sims 3 i sig, utan expansioner, var inte så himla party heller.
Nee det var inte ospelbart :) Det var ju att de krävde mycket mer utav datorns hårdvara än tidigare sims som hade fokus på mer upplevelser.
Sims 3 var ju deras första försök på en mer ''elit'' grupp av folk av spelare.. men då deras största grupp av spelare inte är direkt dem som sitter och har dator med vattenkylning och de vassaste grafikkortet på marknaden så var ju den flopp.
Såklart sims 4 kommer ha expansioner men jag tycker att en pool är inte så svår att animera så det känns lite rush. Vi får se hur det blir. Jag kommer backa iaf :) Tyckte demon inte gav mig någon glädje.
Det trista med Electronic Arts idag är att de är inte ute efter att skapa bra spelupplevelse utan de är mer efter att mjölka pengar - därav expansionspaketen.
Sims 3 går att spela någorlu da, dock har man valt att skapa fler expansionspaket än att fixa buggar och flertalet av dessa buggar försämrar spelupplevelsen avsevärt (har du någonsin hittat en sim i väggen eller att denne har ramlat genom golvet?).
Sims 4 har tre stora nyheter, känslor och enklare verktyg för att bygga hus samt att utseende verktyget för skapande av sim är inte baserat på reglage utan man har tagit sig till en teknik man använder inom 3D grafik - man drar för att få fram kroppsformen. Detta gör att man kan skapa oproportionerliga simmar, framförallt på ett sexistiskt sätt.
Eftersom en simmarna nu kan bli hyperglada, kära på riktigt, svartsjuka och deprimerade så får vi räkna med nya filmer youtube med blandade innehåll (allt från storbystad bimbo till självmord?).
Min åsikt? Kommer inte köpa det. 2:an var bra, trots buggarna, 3:an är ok men jag har inga förhoppningar för 4:an. Jag tror Electronic Arts har totalförstört ytterligare en spelserie.
EA - Allt man behöver säga.
Jag är rätt trött på EA faktiskt, det går för långt med att tjäna pengar.
Jag förstår väl att man vill tjäna pengar, men någon heder borde de ha kvar tycker jag.
Från 20-minuters demon som dykt upp: "The Sims 4 Premium. Save on new packs with early access and exclusive items. Become a Premium member to get early access to three new packs, with exclusive items. Your Sims can throw a spooky costume party, camp in the great outdoors, and toast to the new year in style.". Tack, men nej tack. De har vad EA kallar för "innoverat" för mycket för min smak. 😂
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
#8 De mjölkar mer pengar än vad de redan gör med alla expansions.
Spelindustrin går åt helt fel håll.

EA mjölkar så mycket pengar de bara kan, och lite till. Dessutom har dom skyhöga priser tycker jag.
Jag längtar så himla mycket tills jag kan spela det! jag tänker inte på att det är EA, jag spelar det för att jag tycker det ser super fint ut och det ser roligt ut. då får dom väll mjölka pengar, jag bryr mig inte. jag tycker dom gör bra spel ändå :)
älskar stilen på the sims 4, bästa hittills enligt mig ;) men alla har ju olika smaker ^^
M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen
#12 Men om det varit ett annat företag hade du märkt en markant skillnad, tex mindre fulkod/dåliga lösningar och inte en enorm mängd DLCs för att kunna göra det mest triviala.
Jag har tyvärr inte råd att köpa the sims 4.. men the sims 3 med 4 olika extansionspaket som jag har köpt, har kostat oehört :/ + att jag kunde inte skaffa barn då det blev någon sorts lagg och man inte kunde se halva skärmen. =(
Ska man inte kunna skapa en pool? Whaaat
Det lilla jag sett från Sims 4 så tror jag att det nya skapa sim systemet samt bygga hus är bra men jag håller med om att från ettan till tvåan så hände mycket och från tvåan till trean så kunde man gå runt i stan + hästar men tja de behöver nya idé skapare
Är arg och besviken, Sims 4 va nog nt det spelet jag var mest hype över och så men blev fortfarande besviken.
Det första jag möts av när jag kollar in spelet lite är att gubbarna har blivit om möjligt ännu fulare, när jag sedan märker att dem tagit bort "skapa egen stil" åker spelet ner till "dåligt" i mina ögon. Tycker även att dem tagit bort lite av "den igenkännbara stilen" i vissa saker som tex när man skapar dem och då brukar dem alltid stå i som en provhytt. Nu tycker jag det ser ut som saken i spelet Spore.
Som TS sa så är det inget "wow va coolt" som får en att vilja köpa det och spelet känns oklart och frampressat mest för att mjölka pengar. Men det är ju de EA gör bäst nuförtiden. Nu när dem tagit bort pooler och småbarn så bekräftar det ju endast att dem vill pumpa ut så mycket pengar som det går ur folk.
Nej jag kommer hålla mig till The sims 3 ett tag och kanske köpa det om dem patchar TS4
Klart att laxen ska ha en jolle
Det lär nog patcha Sims 4.. Utan tvekan, cash is king you know haha!
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Jag är besviken på Sims 4. Mest för grafiken. Sen blev jag sur när jag hörde att toddlers ska finnas. Men komner nog köpa det bara för att. Har ju spelat både 1,2 och 3. Jag älskar trean och det har inte alls varit problem med mitt spel. Visst nu kraschar det ibland men det är för jag har ett dåligt grafikkort antar jag och jag spelar mycket med CC :3