Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikett10-allmänt-spelsnack
Läst 628 ggr
[postmortum91]
0

Hur ser framtiden ut?

Tänk er att vi befinner oss under 2024, hur ser spelvärlden ut då?
Hur tror ni det har utvecklats och vad hoppas ni på?

Jag hoppas att det kommer finnas som en simulator som man kopplar upp sig på, och så spelar man med hela kroppen och ÄR huvudpersonen. Så jag går på ett rullband för att ta mig fram i en värld och måste springa när jag blir jagad etc. Jag har typ ett par glasögon som gör att jag kan se mig omkring, vrida mig om etc och se världen som jag spelar i. Sedan att man kanske även känner när man blir träffad av fiender, typ att man har påkopplat så att man känner tryck eller en stöt när man blir "skadad", fast inte så att det gör ont på riktigt, men så att man faktiskt känner själv var karaktären blir träffad.

WarMinerTool
0

Vet inte hur det kommer vara år 2024. Men jag har alltid drömt om att man ska kunna ta på sig någon slags hjälm. Sedan bli huvudpersonen på riktigt. Alltså, att man typ somnar eller något och så blir man huvudpersonen i en "dröm". :p

Det finns ju Oculus Rift, sen finns ju Omni. det funkar ju ganska bra. Jag hoppas verkligen att tekniken inom spelsimulationer utvecklas så det blir ännu verkligare i framtiden!:)

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

LosGinos
0

Sannolikheten att det finns torde vara rätt stor. Men kan tänka mig att det kommer kosta en smärre slant för att äga en själv.

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Gurky
1

Sword Art Online!

[Fusion200]
0

Det finns ju Oculus rift? Det är ju typ en virtual reality sak?

hahael
0

Något i stil med Sword art online, dock är jag lite ärrad på den där "ta-på-hjälm" fronten pga animen :p

Klart att laxen ska ha en jolle

[MikeW]
0

#5 Jag skulle faktiskt gå in i spelet även om jag blev fast där för evigt.

AilyAdams
0

Åh, får man önska vad man vill? 😃

http://mangafox.me/manga/1_2_prince/v01/c001/3.html

Den läses från höger till vänster.

Underbar manhua om en universitetstjej som börjar spela ett nytt online-spel, där de lever i den fiktiva världen. Hennes bror hävdar att det är mycket enklare som tjej i online- spel, för alla ger dem saker och hjälper dem. Så när hon får möjligheten att välja vad hon vill som första spelare som loggar in, väljer hon att få spela en manlig krigare,  en klass en tjej inte kan spela enligt brodern, trots att det är emot spelreglerna.

Heter det De eller Dem?

[Lilyz]
1

#5 Jag skulle lätt spela SAO, skitsamma om man blir fast där. 😍

Gurky
0

#8 Håller med!