Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikett: playstation
Läst 594 ggr
[Nessie1990]
0

Ps3an har slutat läsa mina skivor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag har verkligen försökt att hitta ett passande forum för mitt inlägg och jag ber verkligen om ursäkt om detta inte är en passande fråga för forumet, men vet inte alls var jag ska vända mig. Det är ju i alla fall ett spelforum, så någon kanske vet. ^^ 

För två veckor sedan ungefär köpte jag ett ps3 på Elgiganten. Har varit nöjd med det och använt det i princip varje dag till att titta på netflix och spela spel. Jag köpte spelet Beyond two souls med min ps3a och detta har varit det enda spel jag spelat på den. Skivan har legat i konsolen hela tiden även när jag inte använt konsolen (brukar bara ta ut mina skivor när jag ska byta spel). Idag tog jag ur B2S-skivan och lade in ett annat spel. Konsolen surrar en stund och sedan händer ingenting. Inget spel poppar upp på skärmen eller någonting. Testar starta om konsolen, ta bort/sätta i skivan igen, testar sätta tillbaka B2S-skivan, ja allt. Ingenting händer.  Den registrerar överhuvudtaget inte att det finns en skiva däri. Detta känns jobbigt, den är ju helt ny. Har ingen möjlighet att ta mig till Elgiganten förrän på tisdag, men får jag inte igång konsolen igen så är det det jag tänker göra. Någon som vet vad som händer då? Allra helst vill jag ju ha en ny konsol/pengarna tillbaka och inte vänta veckor på att få den lagad. 

Någon som vet rent allmänt vad jag kan göra? Har försökt googla, men hittar egentligen ingenting.

Det är en sån ps3 som finns på bilden som jag har.

LosGinos
0

Vet tyvärr ingen lösning på ditt problem. Men kan säga att från dag 1 har mitt ps3 strulat.. Köpt: Elgiganten. Så något gör dom väl fel haha!

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Gurky
0

Låter som om det är problem med lasern? :P

felle-j
1

Det finns väl tyvärr inte så mycket annat att göra än att lämna tillbaka den. Min PS3:a har fungerat felfritt, dock inte köpt på Elgiganten haha.