Steams Sommarrea 2014
Detta mega happening som av alla PC-ägare är lika efterlängtat som julafton har nu pågått i 4 dagar. Varje dag kl. 19:00 läggs nya dagliga deals upp (vars priser gäller i två dygn), utöver dessa deals är väldigt många av deras spel nedsatta hela sommarreaperioden ut (fram till den 30:e) och de lägger också upp 8 flash-reor var 8:e timme. Det lönar sig med andra ord att hålla utkik på Steam varje dag, flera gånger om dagen om man vill fynda!
Dagens reor är:
- Arma III - 50% (22,49€)
- Dark Souls Prepare to Die Edition - 75% (4,99€)
- FTL Advanced Edition - 60% (3,99€)
- Nether - 80% (2,79€)
- Rogue Legacy - 75% (3,74€)
- Saints Row IV - 75% (9,99€)
- Suregeon Simulator 2013 - 75% (2,49€)
- The LEGO Movie Videogame - 75% (6,99€)
- Insurgency - 55% (6,74€)
Flash-reorna byts ut var 8:e timme.
För er som vill crafta badges är detta en bra chans då nytt för årets sommarrea är att alla delas upp i färgkodade lag. Du samlar poäng genom att crafta badges (=samla alla kort i en serie och sedan klicka på skapa märke), att crafta en badge från vilket spel som helst ger en poäng, craftar du sommarmärket får du 10 poäng. Varje dag vinner ett lag och 30 personer som deltagit med att samla poäng till sitt lag väljs slumpmässigt ut och vinner 3 spel från deras önskelista.
Glöm inte att uppdatera din önskellista om du vill ha en chans att vinna 3 spel!
Vilka spel har ni fyndat hittills på rean? Har ni några tips får ni gärna hojta till! 🙂
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
Jag kan börja med att berätta att jag hittills köpt alla DLC till Payday 2 och Betrayer när det kostade 3,99€ på flash-rean igår. Har inte handlat så mycket som jag brukar, men det beror delvis på att jag redan äger många av spelen som varit på rea. 😕 (i-landsproblem…)
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Hittils har det blivit några köp.
De jag har köpt är:
7 Days To Die
Age of Empires II
Battlestations: Pacific
State of Decay
Tomb Raider
Ace Combat Assault Horizon
Hittils inga spel som jag jättegärna ville ha (Dom köpte jag förra sommaren 😃), bara spel som jag har varit lite småsugen på. Tomb Raider och Battlestations har jag redan på Xbox 360 men vill spela dom på PC istället. Har fortfarande inte inte klarat ut Tomb Raider. 😃
Jag kanske köper något mer spel, men tror inte det. Inte så många jag är intresserade av, och jag har spenderat tillräckligt redan tycker jag.
Du har gjort några riktigt bra fynd, felle! 🙂

#3 Ja, hittils har jag bara spelat 7 Days To Die. Det är kul, men väldigt svårt.
#4 7 days to die är jättekul, men de har uppdaterat det såpass mycket de senaste 3 veckorna med annan sorts crafting, armor och blocks. Men det är ju kul att det händer något :D
Jag har köpt:
Aerena
Alice madness returns
Contrast
Dirt 3
Gone home
Fallout 3
How to survive
Lucius
Nether
Saints row 2
Poof
Terraria
Unholy hights
Nu hoppas jag på några större spel ska komma upp :)

#6 Ja, spelet är ju bara en Alfa så mycket lär hända.
FTL är ett sjukt underhållande spel!
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Köpte CS:GO nu. Borde nog inte köpa mer. Har spenderat lite mer än det var tänkt. 😃
#9 Haha, jag avundas dig! Jag har köpt mindre än jag tänkt och känner mig märkligt nog lite besviken över detta. Men jag köpte iaf Final Fantasy VIII idag och rean är inte över än. 😃

#10 Haha det är ju några dagar kvar av rean så du har fortfarande chansen att köpa fler spel. 😃
#11 Ja, än finns det hopp för mig med! 😃
Ett allmänt tips till alla nu i reatider är att köpa spel och ge bort till familj/nära vänner. Det kostar oftast inte så mycket nu när det är rea, men personen som får spelet kommer garanterat bli otroligt glad!

#12 Bra tips! Det kanske man ska ta och göra
Har ni inte spelat Josef Farres spel Brothers än så måste ni passa på nu under rean!
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
TYPISKT! Jag skulle ha köpt Saint Row IV.
Ett bra tips för er (mig) som köper massa spel men inte säker på om ni kommer spela dom, köp de som gåva och behåll de i ert förråd. Installera de om ni vill spela. Så om ni inte spelat de på någon vecka/månad, så kan ni ge bort de till nån vän :)

#16 Skulle jag kanske ha tänkt på tidigare, har säkert mer än 30 ospelade spel. 😃

Nu är det slutspurten på sommarrean! Det finns många billiga spel och alla Summer Adventure kort kommer bli värderlösa från och med imorn (om jag förstod det rätt), så gör ett märke av dom eller sälj dom!
Någon som vann spel från sin önskelista? Kan avslöja att jag inte var en av de lyckliga. 😕

#19 Samma här. 😕
#18 jag sålde alla jag hade kvar igår, fick ihop 5 euro, folk är desperata nu det sista, passa på ;)

#21 Det var inte dåligt. Då måste du ha haft många kort eller? Jag passade på att köpa eftersom det var ganska billigt. 😃
# är på nivå på det märket och hade nästan bara dubletter och 6 av varje så sålde en hel del ja hahaha
Jag craftade Summer Adventure-märket fyra gånger, sålde den enda foil jag hade för 1.55 euro och köpte några kort från andra serier som jag craftade för de pengarna. Jag är en sucker. 😟

Jag tillverkade Summer Adventure-märket fyra gånger jag med, men fick ingen foil. Tillverkade flera andra märken samtidigt så jag är också en sucker. 😟
köpte "bara" CSGO