Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikettpc
Läst 562 ggr
Kappukeki
0

hp z400 för lite gaming ?

hej! hittade detta på blocket och ska köpa! men själv så gillar jag att spela, kommer det att funka bra med den här datorn också? är den prisvärd? "Bra kraftfullt datorpaket från HP, lämpat för såväl gaming som arbetsstation. Perfekt för dig som letar efter en snabb stationär maskin som har prestanda för att hantera det mesta. HP Z400 XE 2.66 18GB/500 DVDRW XPP/W7P HP NVIDIA QUADRO FX580 512MB PCIE CARD HP ZR24W 24" WIDE TFT BLACK/GRAY Nypris 15 185 + extra ram. Nu 5000:-" fick veta att den är köpt våren 2012. ska få den för 4000. är det värt det ? ska hämta den imorgon!

KappukekiSkämtar

felle-j
0

Komponenterna verkar vara ganska gamla, vilket inte är så konstigt då datorn är köpt för mer än 2 år sedan. Tekniken har gått väldigt fort framåt vilket gör att 2 år gamla komponenter är väldigt utdaterade.

Funkar gör den säkert, men kanske inte till de senaste spelen. Beror såklart på vad du tänker spela. Jag hade köpt en ny(are) dator för några tusenlappar till som då håller längre än vad den där redan 2 år gamla datorn kommer göra. Eller om du kan få ner priset lite till, då kan det nog vara värt det.

Hade varit lättare att säge med lite mer information om komponenterna, men jag antar att det du skrev var det som stod i annonsen.

Gurky
2

Jävlar vilket överpris! Du lär nog dessutom inte kunna spela så mycket på den bara så du vet. 

Här är en lista på komponenter:

http://h20566.www2.hp.com/portal/site/hpsc/template.PAGE/public/kb/docDisplay/?sp4ts.oid=3718668&spf_p.tpst=kbDocDisplay&spf_p.prp_kbDocDisplay=wsrp-navigationalState%3DdocId%253Demr_na-c01709671-21%257CdocLocale%253D%257CcalledBy%253D&javax.portlet.begCacheTok=com.vignette.cachetoken&javax.portlet.endCacheTok=com.vignette.cachetoken

Enligt mig så slänger du pengarna i sjön. Är även lite misstänksam, så om du nu bestämmer dig för att köpa den så be att få se kvitto. Denna dator går nämligen bara att köpa om man är ett företag som är köparen. Kan tillägga att jobbet hade inbrott för någon vecka sen och en sån dator som stals.

Kappukeki
0

jaha, då kanske jag ska spara mina pengar till senare och köpa en ny dator :) spela just nu bara lol men väntar på ett annat spel som är kraftfullare. de sa att de var ett företag som rensar ut…

KappukekiSkämtar

felle-j
0

#3 Då tycker jag att du ska spara din pengar till en ny och bättre dator. Komponenterna i den där datorn är gamla och lämpar sig inte för att spela. 🙂

Kappukeki
0

yup :) jag köpte inte den xp ska vänta tills min gamla dator går sönder först. den kämpa fortfarande!

KappukekiSkämtar