Banished - någon som spelat?
Jag har börjat spela banished, vilket är rätt kul. Dock tröttnade jag rätt fort för att det tar så lång tid att bygga ut etc. Jag hörde att skaparen till spelet skulle släppa massa uppdateringar till spelet då det inte helt var klart när han släppte det.
Någon som spelat det?
Någon som vet ett fusk till resurser eller har bra tips?
jag spelar det -
och det bästa jag kan ge dig på en gång är att bygga gatherers hut -
fusk kan jag inget då jag tycker det gör dom flesta management spel onödiga xD
använd dessa gärna i kombo i början -
forester, gatherers hut, och wood cutter -> eftersom dom bidrar bra saker till varandra.
samt se till att du har hem åt alla dina nybyggare

Har inte spelat Banished men är ganska sugen på att skaffa det. Det verkar kul.
#1 Jag har lyckats spela i 3-4 år, men tillslut tar ju maten slut ändå. Jag förstår inte hur jag ska lyckas göra allt med så få invånare etc. Sedan, om man inte börjar med får, då får man väl aldrig får heller? och tvärtom med hönsen?
#2 Det är jätteroligt, jag tipsar om det, men det är avancerat och utmanande.
enligt vad jga läst så kommer gatherers alltid ge mer mat sålänge du har bra med skog, alltså är foresters ett måste. och om du vill ha får etc så kan du byta till dig dom via market ( dom kan vara rätt dyra dock )
jag har just nu fått en invånar boom, har towns square eller vad det hette… som gör att jag har möjlighet att få nomader och det ökar folkmängden mellan 5-20 invånare :)
Lirat det, men som #0 säger så tröttnar man fort, när man byggt allt osv osv, sen då? Nah, updates is needed!
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Banished är ju lite av ett sandbox-spel än så länge så jag brukar sätta upp lite egna mål med X antal invånare el. dyl. Dubbel speed tycker jag själv är lagom för att inte somna vid tangentbordet.
När jag bygger brukar det bli flera mindre sammanlänkade "samhällen/stadsdelar" där det i varje finns tillgång till jobb, mat, storage och bostäder. Vissa kommer bli väldigt trötta på att äta fisk men då får de för tusan ta och flytta till en annan by 😃.
Jag försöker hålla koll på populationen och så fort jag har två kandidater till en ny familj så bygger jag ett nytt hus där de kan yngla av sig. Populationen brukar öka i trevlig takt men det blir ju ett uppehåll när skolan är byggd iom att de inte längre flyttar från föräldrahemmet vid 10 års ålder.
Medarbetare - Halloween.ifokus

#6 Låter lite roligare att spela Banished om man sätter upp enga mål som du gör. 🙂
#6 Det gäller väl att vara kreativ antar jag :)
Nu blidde jag sugen på att spela igen :D
Jag kör alltid på x10 i speed, allt annat är för långsamt :o
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian