Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikettpc
Läst 2947 ggr
felle-j
0

[PC] Spel på REA

I denna tråd tänkte jag att vi kan tips om spel som är på rea. Spel på t.ex. Steam, Origin eller någon webshop.

Man vill ju inte missa ett bra spel på rea ;)

felle-j
0

Jag kan väl börja då :)

Det är ju som vanligt en massa rabatter på Steam. Nu är det bl.a. L4D2 för ca. 45kr och Killing Floor för ca. 30kr. TrackMania2 Valley för ca. 170kr och StarForge för ca. 120kr. 

Rabatt på en massa Sonic spel också. 

Detta var långt ifrån alla spel. Tyckte att det var ovanligt många spel på rea idag :)

Zolah
0

Vill så gärna ha Killing Floor, men visst finns det en massa DLCs till den? är dom reade också?

felle-j
0

#2 Japp, en massa Killing Floor grejer på rea också :)

jossa5
0

Kanske lite OT, men snart bör ju Steam's sommarrea börja! I fjol var det den 12 juli, så det är väl något liknande i sommar. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

felle-j
0

#4 Då ska jag spara mina pengar tills dess :)

[theeman]
0

Haha , rean på l4d2 passade bra hade tänkt att köpa spelet idag så den kom perfa

[Odde]
0

#6 jag är med på ett l4d2 lir ^^

Zolah
0

jag hänger gärna på någon dag också :3 adda madamzolah

felle-j
0

#7 jag spelar gärna också, hehe. :) Men nu räcker det med off topic :)

[Odde]
0

Ja det låter awesome pma mig så löser vi det. ^^

felle-j
0

#8 Är det på Steam du heter så? Går ej att lägga till dig =/

felle-j
0

Det är sommarrea på Origin nu och sex dagar framöver. Rea på bla.. flera The Sims 3 Expansioner och spel. NfS, MoH Warfighter m.m! :)

Nerdysiamese
0

Har för mig det är sommar-rea på Xbox live nu också

Medarbetare på Datorspel I Fokus

jossa5
0

Killing Floor är på superrea just nu på Steam. Bara 3.59 euro (dvs runt 40 kr). :)

Mvh,

WarMinerTool
0

Köpte nyss Killing Floor! :D

Väntar på att det ska laddas ner nu! :) Verkar kul! :)

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

felle-j
0

Alice:Madness returns är det rea på Steam. Ca. 120kr kostar det nu :)

Need for Speed: Hot Pursuit -70% på Steam (Är rea på flera NfS spel nu)

Half-Life Complete -75% på Steam (Flera Half-Life grejer är också på rea)

Rabatt på CDON.com också

Xristina
0

Steam har ju sommar-rea nu :) Nya spel varje dag ftw! :D

felle-j
0

Härligt :D

felle-j
0

Är det några spel ni kanske kommer köpa om det blir rea på dom?

Själv är jag sugen på Far Cry 3, Bioshock Infinite och kanske något rally spel :)

Geru
0

Jag kan annars rekommendera sajten G2Play.net, de brukar ha mycket reducerade spel, men de säljer dock inte spel med förpackning, utan endast spelnycklarna och så. De går självklart att registrera i Steam och så.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

felle-j
0

Bioshock serien är på rea på Steam.

Denna kommentar har tagits bort.
felle-j
0

Dagens reor:

CoD Black Ops II och Black Ops -50%

Surgeon simulator 2013 -66%

Sniper:Ghost warrior 2 -85%

Chivalry: Medieval Warfare -75%

Darksiders II -80%

Just Cause 2 -80%

FTL: Faster Than Light -75%

The Walking Dead -75%

FEZ -50%

Anno 2070 -50-70%

Några riktigt intressanta spel idag :) Just Cause 2 är väldigt kul, fast jag har redan det till xbox360 :)

Nerdysiamese
0

Oh! System shock 2 ligger uppe på 75% rea.
För 25kr kan du nu uppleva sci-fi-skräcks  klassikern som alla som gillar skräck borde spela.

felle-j
0

Idag är det på Steam rea på bl.a. Hitman: Absolution, The Sims 3, Kerbal Space Program, Arma II och Portal 2.

Hitman ska jag nog köpa :)

jossa5
0

Lite OT, men Steams rea hittills har inte imponerat på mig. Inte hittat ett spel som känts lockande att köpa än… :/

Mvh,

felle-j
0

#26 Själv har jag redan köpt för många spel, hehe xD

WarMinerTool
0

Hur många har du köpt? :3

Jag har köpt Sniper Elite V2, Sniper Elite Nazi Zombie, Killing Floor, Sniper Ghost och Sniper Ghost 2… Funderar på black ops också! (Jävligt mycket sniper spel! :3 )

Har nog kanske bara slösat 200kr allt som allt!

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

felle-j
0

#28 Det var endel spel, men till ett riktigt bra pris! :)

Jag har hittils köpt Far Cry 3, Just Cause 2, Sniper: Ghost Warrior 2 och Hitman: Absolution. För lite mer än 200kr. Blir nog lite fler spel också :)

Det finns en massa spel jag skulle kunna tänka mig att köpa, men måste hålla mig lite :)

jossa5
0

Kul att ni hittat lite spel! Jag håller tummarna att det ska komma nåt bra spel nu i veckan på rea. :)

Mvh,

Nerdysiamese
0

Jag och sambon köpte precis Trine på Steam rean, ska spela det ikväll ^____^

jossa5
0

#31 Kul! Det är ett roligt spel! Brukar spela det med min sambo också, och man kan ha himla skoj! ^^

Mvh,

[Odde]
0

Terraria är ute för 2,49£ !!

Nerdysiamese
0

Har sutti och skrattat i stort sett nonstop med min sambo och en kompis när vi spelat Trine 2 så kan varmt rekommendera även fast den inte ligger på rean längre.
Sjukt värt spel! (wizard är op btw ^_______^)

[Odde]
0

älskar trine!! jag och mitt ex spelade ut det i sträck för att sedan köpa expansionen och göra samma sak igen 😂

Nerdysiamese
2

Så sjukt bäst! Såg på jobbet att vi hade Trine 2 collector's edition inne med original soundtrack, artbook och en nerladdnings kod till Trine 1 inne för 47 kr, och jag gillar att ha fysiska exemplar av mina spel så jag tänkte att jag köper den iom att det var så kul. slår in spelet i kassan och så visar det sig att den kostade 1 kr istället. WIN!^______^

felle-j
0

#36 Haha, härligt1 :D

felle-j
0

Jag är lite lat och länkar till dagens Steam rea. Enligt mig inga riktigt intressanta spel, och så har jag några av dom också :)

Steam rea

Nerdysiamese
2

Amnesia ligger uppe på Flash-sale nu på 80% rea, dvs 30 kr för ett av de bästa skräckspelen någonsin

felle-j
0

Idag är bl.a. CoD MW3, Garry's Mod, SimCity 4, Far Cry 3 och Euro Truck Simulator 2 på rea på Steam. Det är dagens erbjudanden.

Sen kan man fortfarnade få gårdagens erbjudanden till rea pris, och det är bl.a. GTA IV, Ace of Spades, Tropico 4 och Dark Souls. Detta också på Steam.

felle-j
0

Origin kan man nu köpa en del bra spel för under 100kr. Bl.a. Battlefield serien, Dead Space serien, Dragon Age 2 och Mass Effect 2. Egentligen de flesta EA spelen :P

felle-j
0

Steam är det rea på bl.a: 

Darksiders 1 & 2

Command & Conquer: Red Alert 3

felle-j
0

Steam har -75% på Sleeping Dogs :)

Koggr
1

Steam har också quakecon-special så typ massa gamla (och nya) klassiker i ett paket för ~87€ vilket är typ de flesta (eller kanske alla?) av Bethesdas/ID Softwares spel som finns tillgängliga på Steam. Exempelvis Elder Scrolls Morrowind, Oblivion och Skyrim (+ skyrim DLC), Dishonored + 3 DLC till det, Fallout: New Vegas + alla DLC, Quake I - IV, Doom, Hexen osv osv. Synd att min plånbok är så tom. Studerande + 2 barn ger inte världens bästa sommarmånader ekonomiskt. 

Länk: http://store.steampowered.com/sub/29703/

felle-j
0

Steam har nu rea på spel av Kalypso

felle-j
0

Humblebundle

kan jag verkligen rekommendera! Man får själv välja priset och man får välja vad pengarna ska gå till.

Man får 6st spel, bl.a. Dead Space 1 och 3, Crysis 2 och Mirrors Edge. Och betalar man minst 4,81$, tror jag att det är, så får man The Sims 3 och Battlefield 3. Otroligt bra deal. 

Jag var inte intresserad av många av spelen så gav bort tre stycken till min bror :)

felle-j
0

Fable 3 finns för ca. 45kr på Steam.

Och på humblebundle kan man nu få bland annat F.E.A.R 2 och 3, Batman spel (vet ej vilket) och LOTR: War In The Norht, till ett mycket bra pris! 😃 (Man väljer själv priset😉)

felle-j
0

Såg nu att Dead Island spelen är 75% billigare på Steam just nu. Dead Island Franschise Pack kostar bara 12,49€. Har redan Dead Island, är Riptide värt att köpa? 🙂

catcult
0

Tipsar om veckans Humble Bundle: RPG Maker

RPG Maker VX Ace
RPG Maker DLC Bundle#1
Skyborn
Sweet Lily Dreams

1 USD för hela paketet, alltså ca 7 kr. Ett måste-köp!

IndieGala har också en mycket intressant deal idag: Encore

Tobe's Vertical Adventure
Duke Nukem Manhattan Project
Lume
Abyss The Wraiths of Eden
Strategic War in Europe
C-Rush
The Cat Lady

1 USD + moms (ungefär 9 spänn) för alla 7 spel de första 48 timmarna (det har redan gått 24 timmar, så var snabba om ni vill ha det så billigt som möjligt!).

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

felle-j
0

Sniper Elite V2 är just nu gratis på Steam.

http://store.steampowered.com/news/13533/