Hjälp om present
Hej! Jag är inget forumproffs och vet inte riktigt var jag ska vända mig (så om ni vet ett bättre ställe jag kan fråga detta så tipsa gärna om det!). Jag har en teknikfråga - jag vill överraska min pojkvän med en lite present. Det är så att min katt.. har tuggat sönder en som jag tror heter "ac adapter" till Nintendo wii u. Skickar med en bild så jag inte missuppfattat vad det är för något, kan inte riktigt fråga min pojkvän eftersom det ska vara en överraskning.
Jag har försökt att söka lite på var man skulle kunna få tag på en sån, fått fram några länkar men är osäker på dels var som är mest prisvärt och vilka webbsidor/affärer som är "bäst".
Ex. http://www.mediamarkt.se/mcs/product/NINTENDO-Wii-U-AC-adapter,90952,510232,1142475.html?langId=-16 - är jag rätt ute? Om inte, var kan jag vända mig för att hitta rätt?

Jag har aldrig använt en Wii U, men jag tror att du är rätt ute.
Tack för svar!
EDIT:Det var inget, såg fel…
Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!
Nej det är inte rätt vad jag kan se….
länken funger inte av någon anledningen men jag kollade på Mediamarkts hemsida
den du länkar till är adaptern till den stora konsolen som ska stå bredvid tvn…..på länken ser du att ena änden är gul…..
det ser ut som du behöver en laddare handkontrollen den man har i handen när man spelar….den änden är INTE gul nämligen
jag googlade lite snabbt men jag kunde inte hitta någon laddare till gamepaden…föreslår att du själv försöker googla eller kontaktar Nintendo
#4 oj va knepigt mitt inlägg blev….har ingen aning om varför 🤔
kan tillägga att jag har Nintendo Wii U härhemma och kollade kablarna snabbt innan jag skrev inlägget…
En fråga, är det laddaren till gamepaden som katten hade sönder eller är det strömkabeln till den stationära konsolen?
Jo jag misstänkte samma sak eftersom den var gul, därför tänkte jag kolla med fler som kanske visste bättre. Konstigt att länken inte fungerar längre, det gjorde den förut. Jaja!
#6 Det är sladden till gamepaden ja. Har hört med flera affärer, men ingen verkar specialbeställa. Har inte varit på Webbhallen men minns att min pojkvän var där i höstas och då kunde de inte heller hjälpa till.
Fast det är väl en så pass liten grupp som har en katt där hemma som älskar att tugga på smala mjuka sladdar.. så är väl inte värt för dem att beställa det.
Alla säger i stort sett att det behövs gå igenom Nintendo. Aldrig gjort det förut så är lite osäker på hur det ska gå till bara.
#7 koll på Nintendos hemsida för hur man kontaktar dom och ring eller maila dom sen och fråga dom om det finns någon lösning på sladd problemet
#7 Även denna: http://www.dx.com/p/eu-plug-ac-power-adapter-for-wii-u-gamepad-grey-100-240v-183565#.U1vUkvl_vm4 .
Har beställt från dx.com förut, bra sida med billiga priser. Dock tar det ibland upp till en månad för produkten att komma!
#10 ja det är rätt kabel i alla fall om T.S vill köpa den
men en månads leveranstid det är lång tid det 🤔
&
#11 - Tack så mycket för all hjälp :) Superschysst! Om ni skulle behöva en ac-adapter till Wii U så finns den nu på Webhallen. Haha de fanns inte där, eller så letade jag slarvigt, för några veckor sen men nu finns de där!