Frågor om Xbox 360
Finns det många bra spel som är exklusiva för konsolen, dvs inte finns till PS3?
Är den bakåtkompatibel med Xbox?
Har hört att konsolen lätt går sönder, stämmer det?
Jag har PS3 och Wii U och undrar om det skulle vara värt att även skaffa en Xbox 360.
Den är bakåtkompatibel och jag skulle inte säga att den går lätt i sönder. Har haft min i säkert 4-5 år snart och den fungerar utan problem :)
I.o.m next gen kanske det är 'bättre' att spara till ps4 eller liknande?
#0 Den är bakåtkompitabel, den går inte sönder lätt, men kontrollerna går sönder hela tiden! (iaf för mig). Kinectet är extremt dåligt! (enligt mig)
Ett exklusivt spel är ju Halo och Titanfall!:) (fast titanfall finns på pc dock)
Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Bakåtkompitabel är den, men det är dock inte alla Xbox spel som funkar. Den går inte sönder lätt, inte heller kontrollerna tycker jag. Efter några år av mycket användande kan dom gå sönder. Fick för ett halvår sedan byta ut båda mina kontroller men dom hade några år på nacken så det gjorde inget.
Exklusiva spel vet jag inte om så många. De enda jag vet är Halo-spelen.
Ok, tack för svar. Finns det få exklusiva spel så är det kanske ingen större mening att köpa. Jag skulle gärna vilja spela Fable-serien, men vet inte om det är värt att köpa xbox 360 bara för det och kanske ett fåtal spel till.
Btw, stämmer det att man kan ladda ner Conkers Bad Fur Day?

#4 Verkar som om Conkers inte finns att ladda ner. Men jag kan ha fel.
#5 Vad synd. :( Men det har funnits innan väl?

#6 Vad jag förstod så har det funnits en remake innan.
Som #2 säger Halo serien även titanfall sedan så har man även gears of war spelen, men kan du få tag på conkers live and reloaded till den gamla så ska dom tydligen fungera på 360:n, #6 ja, det stämmer. Det fanns en remake på den men som många spel på xbox live så försvinner vissa efter ett tag. Lägger in länk till vilka gamla xbox spel som fungerar på 360:n https://support.xbox.com/en-US/xbox-on-other-devices/original-console/play-original-games
Helt klart värt att köpa 360 enbart för Fable spelen. Utan tvekan. Sedan GoW också för den delen. I say go for it!
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
#10. Det tar nog ett tag innan det finns väldigt många spel till X1.. Men men :)
Vem berättar vad Fable-spelen går ut på?
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

#12 Brian får den uppgiten tycker jag. 😉
#13 Jag håller med dig. 
Släng det på mig bara… Gör det…
Okej, ska försöka göra det lite kort. Det handlar om att man är en pojke, (i 2:an och 3:an får du välja kön). Men spelet går egentligen ut på att man skall rädda världen. I 1:an är det först för att man vill hämnas sina föräldrars död. Man får olika quests att genomföra osv. Sen får man köpa och sälja vapen/mat/potions/värdesaker/armor osv osv. Köpa hus eller barer. Ja you name it. Alltså, jag är värdelös på att förklara men det är basic grejen liksom :P
#15 Klart som korvspad. Tack. 
#15 jo det stämmer 🙂
jag har Fable the lost chapters tror jag det hette till datorn (PC) jättekul spel 🙂
#17. Vet att det stämmer, har ju själv alla spel ;)
Har bestämt mig för att köpa en xbox 360. När jag räknar ihop alla spel från gamla xbox och 360 så finns det ganska många jag vill ha. Behöver man förresten något extra för att kunna spela de gamla spelen på 360? Vet att man t.ex behöver GC-kontroll och minneskort för att kunna spela GC på Wii.