tips på kul hästspel?
Hej min lilla syster vill ha ett häst spel och de ska vara kul för äldre barn inget sånt där super lätt.. Har ni något tips?
Ride är det ända jag kommer på ! (=
#1 de har hon redan tyvär :(
Ok )=!
häst och ponnys olika spel varianter
Jag har inte spelat några av de nyare hästspelen, men jag gillade Full fart i stallet 1 och 2 och Arvet från Rosemondhill när jag var yngre.
Star stable är det bästa hästspelen tycker jag :)
Har alla. Star stable är ju ett onlinespel och hon kan inte skriva så bra på datorn
Jag menar inte onlinespelet, menar detta http://fuska.nu/bilder/spel/17364_stor.jpg … Finns i alla årstiderna.
Jaha de har jag aldrig sett. Var kan man köpa det? :-)
#9 Dom följde med i pollux har jag för mig, men annonsera på olika sidor här, borde ju finnas något av dom tillsalu i alla fall :)
okej :)
Hej, tänkte vara med i diskusionen om hästspel. Starstable är ett spel på internet. Ja, men det bästa jag har spelat! Du behöver inte skriver något i spelet. Läsa ska man ibland men man har alltid tillräcklig tid för att förstå. Upp till level 4 är det dessutom gratis, så man kan ju testa först. Spelet utvecklas hela tiden och är därmed "levande"! Jätte kul!
Håller helt klart med #12 , starstable är jätte roligt😃 , finns massor att göra , även om man inte är betalad medlem , man kan gå på discko i fp ( fortpinta , en stad ) och ha picknick, bada , roliga uppdrag tills lv 4 , träna din häst så långt det går , styla om dig själv!, det finns hjälpmedel på kartan så man ser vart man ska gå ovs… ! 😂
Star Stable, Starshine, Arvet från Rosemond Hill, Horse Ranch Rescue (vet ej om det finns till PC), Häst & Ponny, vet massor haha 😃
❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta
#12 #13 jag har Starstable och har väll spelat i snart 2 år. Tycker det är roligt men hon tycker inte om att behöva läsa, det är faktiskt ganska mycket läsa när man gör uppdrag och det är jobbigt när man inte kan läsa felfritt. Hon är bara 8 år. Men tack för tipset :)
Häst & Ponny är bra då, det är svensk uppläsning typ hela tiden, om man håller på något så säger dom vad det är eller vad man ska säga :)
❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta
Equestrian challenge
Riding Star 3
Alla Pippa Funnell spelen, tex Pippa Funnell Take the Reins, Horsez, Horsez 2, Pippa Funnell 3.. bara till att googla efter fler titlar.
Let's Ride Riding Star
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag minns att jag tyckte att Stallets Hemlighet var väldigt kul!
Tack för förslagen!
#19 Jag älskade det spelet när jag va mindre! Så spännande ;)
Längtar fortfarande till den dan det kommer ett lite vuxnare hästspel. Mer komplicerat än att bara borsta hästen lite, ge den en morot och träna 2 varv på banan så är man färdig för ett Championship. Men det lär aldrig komma :( haha
#21 ja eller hur! Typ nått som är riktigt svårt som man måste kämpa lite med!
Rosemond Hill var väl lite mer åt det hållet, synd att de inte gjorde en uppföljare till det. Pippa Funnells spel är också lite 'svårare' än vanliga barnhästspel. Får väl hoppas att marknaden för vuxnare hästsspel växer massor inom en snar framtid haha ;)
#23 jag har Rosemond Hill men det buggade så mycket så man åg inget på skärmen så jag har endast startat det spelt så vet faktiskt inte hur det spelet är, Pippa Funnell har jag aldrig hört talas om så vet inta vad det är
Jag skulle vela ett hästspel som ni säger, något åt det lite svårare och utmanade hållet. Men också något verklighetsbaserat osv. med mycket möjligheter! Där man kan typ välja om man vill driva något slags stuteri, ridskola, eller liksom tävla osvosv. O där man måste göra det man måste göra i verkliga livet, mocka, utfodra, in/utsläpp osvosv. Men utan att det blir för långtråkigt! Men något man verkligen längtar efter är ett verklighetstroget, lite svårare/utmanande och intressant hästspel med mycket valmöjligheter! Det skulle vara GRYMT! :D
Vi kan bara hålla tummarna för att något sådant ska komma i framtiden :( Som det ser ut nu så är ju inte marknaden för hästspel sådär stor… Har ju inte kommit något nytt på ett bra tag tycker jag :o
Ja precis! Ingen verkar lägga fokus på hästspel/ eller "tjejspel" :( Även fast jag tror att det skulle ha blivit en stor SUCCÉ om dom skulle ge ut något sådant spel! :o Finns nog fler än vad man tror som verkligen vill ha något utmanande o verklighetstroget hästspel..:(
Nä, inte kommit ut några hästspel alls den senaste tiden? :o
Sims 3 Pets finns det ju! Då kan man bygga stall/gård, träna hästarna och avla-och göra karriär som ryttare bl.a!
My Horse & Me (1 & 2)
Full fart i stallet (1 & 2)
Springdale-spelen (finns 5+?)
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
#28 Jo visst finns det men den aveln blir ju fel och konstig fölen ser väldigt konstiga ut färgmässigt, sen så är ju de så kallade raserna i spelet inte raser utan mer förinställda utseenden och det enda man kan tävla i är galopp och hoppning, finns ju så mycket mer grenar än så..
mitt favorit spel då ja var yngre var star shine :) riktigt roligt var det! spelade som en riktig nörd haha
Finns Häst&Ponny och Arvet Från Rosemond Hill någonstans att köpa online, där man inte behöver vara över 18år? 🙂
http://myhorsefriends.dk/ verkar vara verklighetstroget, dessvärre går det inte att spela i sverige än :)
#33 Hittade precis en video där två svenskar spelar det haha, men du menar att det inte har kommit ut på svenska? :o
Eller spelet går på ip region?
#34 det står att det endast finns i danmark och england atm, men att de försöker få de till andra länder men det hade något med copyright att göra..? vet ej om det går på ip region, men vet att vissa svenskar bett släkt/vänner i england eller danmark att göra ett account - då kan man ladda hem spelet :)
#35 Alla roliga spel finns överallt förutom Sverige. umf ._.
#36 jag vet! :(
Jag har oxå sett när en i sverige spelade det där spelet men man måste typ skaffa ett danskt eller engelsk id för att kunna spela det här i sverige :C