Strategispel
Hej!
Är det någon som brukar spela strategispel? I såna fall, vilket eller vilka spel?
Jag brukar inte spela så särskilt mycket strategispel. Har spelat lite Age of Empire när jag var liten och har Napoleon: Total War som jag aldrig har spelat, men har nu fastnat för ett spel som jag verkligen älskar. Wargame: AirLand Battle nämligen. Är det någon annan som spelar det?
Spelar en del.
Men of War 2 (WWII)
Company of Heroes 2 (WWII)
Dawn of war 2 (Sci fi)
Dawn of war 1 med alla DLC (Sci fi ofc)
Age of Empire 3 med alla DLC.
Age of Empire 2 nya HD edition med ny DLC.
May the Gerbils be with you :3

#1 Company of Heroes 2 och Age of Empire 2/3 funderar jag på att skaffa. Båda verkar vara väldigt roliga.
Age of Empire är lite småkul, var evighet sen jag spelade det. Min sambo ska ha det någonstans :-)
XCOM Enemy Unknown tycker jag är sjukt roligt och är väldigt vänligt mot folk som kanske inte är insnöade strategi-spelare.
spelet är som uppdelat i två delar, ena delen där man styr sin bas, bygger ut den, bestämmer forsknings projekt, hanterar information och läget i världen.
sedan har vi andra delen som är "missions" där man strategiskt får förflytta ett team med soldater på olika uppdrag och slåss mot aliens, soldaterna fortsätter man andvända i framtida uppdrag och utvecklas så man får lite "emotional attatchment" till sina soldater, men så kan dom plötsligt dö i ett mission så måste man lära upp nya soldater för att ta dennes plats.
Civilization V är sååååå beroendeframkallande och fantastiskt kul att spela med några vänner, antingen som allierade eller som motståndare.
men som sagt, riktigt farligt om man måste gå upp morgonen där efter då det lätt blir "bara en runda till".
Har varit väldigt sugen på att testa FTL någon gång också, ett rymdskepps-strategi-spel där man får styra en hel besättning på ett rymdskepp för att styra skeppets olika funktioner, så köper man uppgraderingar, möter andra rymdskepp i strid osv, ser så himla mysigt ut <3
Medarbetare på Datorspel I Fokus