Spyro - till ps1
Finns det bara ett spyrospel till ps1 ??
Jag har iallafall spelat ett, om det nu är det enda. fyskjutton vilket underbart spel. Jag älskar det och kan spela om det om och om igen.
Vad tycker ni som spelat det spelet jag menar?
När man räddar förstelnade drakar, de heter typ: Gunnar och Lindar, det är de enda drakarna jag kommer ihåg. Och i slutet ska man öppna tre stycken drakhuvuden, det sista kan man bara öppna om man tagit ALLT i spelet, men det har jag aldrig lyckats med. Är det någon här som har öppnat det sista huvudet?
Åh, Spyro the Dragon! 😍
Min stora barndomskärlek, vad jag älskade och spelade dom spelen! Jag är precis som du, jag kan spela dom spelen hur många gånger som helst utan att tröttna. 😍
Japp, jag lyckades öppna det sista drakhuvudet. Det tog lång tid och jag fick söka på hjälp från Internet (jag och mina föräldrar gjorde det ihop, dom var lika galna som jag i det första Spyrospelet) för att lyckas, men till sist fick vi tag i den sista draken och dom sista juvelerna som undkommit oss så länge! 🙂
Det var något av det mest frustrerande jag spelat som barn. Det verkade helt omöjligt för oss att hitta den sista draken och dom sista juvelerna och metoden som vi till sist fick tipset om hade jag aldrig kommit på själv. Och ändå försökte och försökte jag om och om igen under åtminstone ett par år innan vi hittade svaret. 🤦♂️
Nej, det finns inte bara ett Spyrospel till PS1, det finns tre stycken. 😃
Första spelet var mitt favorit, då det var det jag spelade mest och det hade en så mysig och minnesvärd känsla över sig. Förutom det finns det Spyro 2: Gateway to Glimmer och Spyro: Year of the dragon, som var det tredje spelet i serien.
Personligen tyckte jag om bägge två, även om Year of the dragon nog var största favoriten. Där gick det ut på att rädda drakägg, som i samma stund man hittade dom kläcktes till bedårande små drakungar! 😍
Ah, ett Spyro-maraton för gamla goda tiders skull känns väldigt lockande just nu…
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Åh, då ska jag banimej köpa alla tre spelen och testa dem. Men vilket var det med drakhuvudena då? var det första, andra eller tredje spelet?
Minnen! Älskar de gamla spyro spelen, men de nya tycker jag har förlorat sin glans och glaoumor :(
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
#2 Det var första spelet som man skulle låsa upp drakhuvudena på sista världen, Gnasty Gnorks värld! Sista drakhuvudet kom man bara in i om man hittat alla juveler i alla övriga världar samt räddat alla drakar i alla övriga världarna. 🙂
Atlasen (som man kan se om man tycker på Select) hjälper bra att hålla koll på ens framsteg så man vet var man har hittat allt. 🙂
Gör det, jag älskar tvåan och trean nästan lika mycket som ettan. Oerhört roliga spel. Det enda lilla som störde mig första gången jag spelade var hur Spyros röst förändrats från första spelet till övriga två spelen, vilket jag dock vande mig vid ganska snabbt. 🙂
#3 Ja, där håller jag verkligen med. Dom första tre spelen till PS1 har en magi som ingen av dom övriga spelen i Spyroserien har lyckats återskapa.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot