Ert favoritvapen?
Okej, dags för en rolig tråd här inne tycker jag.😃
Vilket vapen föredrar ni att använda i spel? Vilken är er personliga "combat-typ"?
Personligen gillar jag att vara ranger i fantasyspel (typ Elder Scrolls) och håller mig till bågar. Bär dock gärna med mig en dolk eller två ifall man kommer nära. Magi kan vara roligt beroende på hur det systemet fungerar i spelet itself.
I shooters är det antingen shotguns och explosives eller pistoler som gäller. Med shotguns kan jag komma nära vilket alltid är roligt, och med pistoler kan jag få så många headshots, haha!
Vad gillar ni att använda? Varför? Diskutera. 🙂
Vänliga Hälsningar Lina

Det varierar alltid, men i shooters som Battlefield så är karbiner och explosives mina favoritvapen. AK-5C och M4A1 är favoritkarbinerna.
I Skyrim så använder jag både pilbåge och svärd. Helst försöker jag använde pilbågen på lite avstånd, gärna smyga. Men går inte det som jag tänkt så drar jag fram svärdet och går till närstrid 😃
Shish Kebab i Fallout 3/Fallout New Vegas är mitt favoritvapen alla gånger. 😍
Annars älskar jag att vara "the sneaky type" och smyga in, skjuta ihjäl en snubbe med antingen pilbåge eller sniper rifle (beroende på vilket spel) och sedan överösa kvarvarande fiender med antingen explosives eller magi. Mini nukes i Fallout-spelen är ruskigt roliga…! 😃
Jag ser min första kill lite som startskottet innan den riktiga mardrömmen brakar loss. 😃
Kör jag på högsta svårighetsgraderna så kan jag vara tålmodig som sjutton och utnyttja sneak-systemet. Smyger in, skjuter ihjäl en snubbe, smyger ut i skuggorna och väntar tills resten slutat leta efter mig och upprepar. Funkar mindre bra på bossar eller speciella fiender, men det är ju där mina mänskliga sköldar… jag menar, companions kommer in i bilden… 😇
"Battle Mage" är nog det roligaste jag spelat som i Skyrim, även om jag inte gör det ofta då jag inte alltid orkar med allt arbete, levlande av skills och planering runt det. Men att rusa in i en grupp fiender med en höglevlad mage klädd i armor enchanted till max, två Atronachs vid sin sida, en kraftig Lightningspell förberedd och ett summonat svärd i ena handen… det kan man kalla strid! 😃
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Jag gillar att vara den tankiga bruisern i spela som skyrim och lol osv, i fps spel.. Antingen sniper eller mashinegun bruisern :P
Åh, Fat Man i Fallout3 är helt underbar, haha! Första gången jag spelade hade jag på en infinite ammo-kod ett litet tag och det var boss.
Vänliga Hälsningar Lina
Spelar inget annat än CSGO, men AWPn är härlig för den oneshottar oftast, sen är ak47n skön också. M4-colten är grym om man dutt-skjuter. Galil AR är skitskön på nära håll, och billig.
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se