Är jag taskig? och tips på spel
Min pojkvän kommer nästan varje dag med ett spel som han vill att vi ska spela tillsammans.
"Åh, kan du inte köpa det så vi kan spela?"
"Jag hittade ett spel som är jättekul som jag kan köpa till dig så vi kan spela"
etc.
Grejen är att vi spelar så olika spel.
Han gillar fps spel, vilket jag typ hatar.
Han har redan gett mig massa spel som han köpt billigt på typ humble bundle åt mig fast vi har typ aldrig spelat dem, just för att jag inte velat från början och att han hittar ännu ett kul spel.
Jag är en person som hittar ett bra spel och håller fast vid det jäkligt hårt, typ the sims. Vi har dock spelat några spel tillsammans som jag tycker är kul:
Warcraft 3 - fast bara domino td banor, eller vanlig match då man bygger och krigar. Han vill ju helst spela andra banor också.
Starcraft 2- Jag är dock så dålig så jag spelar helst mot datorn på typ medium. Dessutom bidrar jag direkt inte till våra segrar om vi skulle vinna. Han vill ju spela på svårare och många matcher.
Portal 2 - Det var jättekul att spela med honom, man var ju verkligen tvungen att kommunicera och samarbeta. Vi båda tyckte det var kul. Är nog det spelet vi suttit med flest timmar tillsammans
Saint row 3 - Verkligen askul att spela tillsammans med någon. Man kan välja att spela tillsammans eller bara gå separat.
Worms Revolution - Jag tyckte det var roligare än vad han tyckte
Vi har testat att spelat:
Trine 2 - Det var kul, fast de blev inte att vi spelade mer än en gång. Man måste väl vara tre så då måste vi fixa en tredje spelare.
Dead Island - Usch, tråkigt. Inte min typ av spel. Han tyckte inte heller det var så kul.
CS - Jag har tyckt det varit roligt, fast inte längre. Kan spela någon match men inte i flera timmar som han kan.
Payday - Jag tyckte det var kul för att vara ett fps. Kanske för att det var mot botar och att man var tvungen att använda lite strategi och samarbete. Dock spelade vi bara en gång
Spel han har gett mig som vi inte spelat än:
Game of thrones - Jag har ju inte läst böckerna eller sett serien så mig tilltalar det inte direkt
Natural selection - Hur tänkte han när han gav mig det?
Nu har han gett mig Sanctum 2 också. Jag ska väl ge det en chans, men är ju inte direkt min typ av spel heller.
Jag ber han att han INTE ska köpa spel, fast han gör det ändå och så spelar vi typ aldrig.
Har ni några multiplayerspel som ni vill tipsa mig om som vi båda kanske tycker är roligt?
Jag och killen brukar spela "Dino Horde" och Garry's mod en del. Kan säga att Dino Horde går ut på att skjuta dinosaurier eller till och med vara en dino, finns jet-packs, bilar och annat skoj. 😂
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Jag ville testa Garry´s mod, fast det blev inte av tyvärr.
Ska kika på Dino Horde :)
Garry's mod är ju roligt i och med att det finns så mycket att göra. :) Man väljer ju även lite själv vad som ska finnas med och inte.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Garrys mod! omg :D
Ville bara inflika att man inte måste vara 3 spelare för att spela ut Trine, det gäller bara att vara lite mer strategisk :) Jag och pojkvännen spelade ut det han och jag för ett tag sedan. Var rätt kul.
Risen är jättekul också!
#5 Jaha, ja men då kanske han och jag kan spela ut det ändå :)
Tack för tipset!