DayZ
Någon mer än jag som spelar detta?
För er som inte provat så kan jag verkligen rekommendera detta, DayZ är ett multiplayer open world survival horror spel. Man startar någonstans längs kusten i något post-apokalyptiskt, rysslands-inspirerat område utrustad med en ficklampa och ett batteri. Man är också törstig och måste hitta dricka.
I städer och byar (dit man beger sig för att hitta förnödenheter) finns zombies och andra spelare.
Något som jag tycker är unikt i spelet är att mänskligt beteende blir så påtagligt, man blir rädd så fort man ser en annan spelare och gömmer sig (dör man så förlorar man alla sina saker och vaknar på nytt längs kusten)
Vissa bildar grupper som koncentrerar sig på att döda andra överlevande och ta deras saker.
Andra beter sig vänligt och delar gärna med sig av mat och vatten.
Spelet köper man på Steam (det är till PC ska sägas) och man får då tillgång till "early alpha" versionen (spelet är alltså inte färdigt än). Det släpptes den 16:e december och sålde rekordartat de första dagarna.

Jag har tittat lite på det på YouTube och det verkar väldigt kul!
Jag tänker köpa DayZ Standalone någon gång i framtiden när det har uppdaterats lite. Verkar vara ganska buggigt nu tycker jag. Men det är ju alfa så det är inte så konstigt.
Jag har alla Arma 2 grejerna man behöver för att spela DayZ modden så jag kanske installerar den snart, om den fortfarande funkar.
Det låter jättekul ju!
Är det något du skulle rekommendera för vänner som vill spela ihop?
ja absolut 😉
Titta även på Rust eller 7 Days to die om ni gillar sådana spel. Båda är ju early access så kanske inte helt optimalt rent ekonomiskt.
Ligger på listan "måste köpa" 😃
Hur är det förresten att spela ensam, går det? Eller är det hopplöst, då de flesta verkar bilda små gäng, iaf det jag sett på youtube.
Gillar denna typ av spel.
lol. Skapade just en tråd om det:p Borde lärt mig att kika ordentligt först -___-
Lägg till mig på Steam: D. Lizzardo
Rätt ny i det, men lär mig snabbt^^
#5 Läskigt är det iaf, jag oroar mig mycket för att springa in i andra spelare…
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Jag är väldigt sugen! Kanske klickar hem det snart, måste bara köpa ett headset först (antar att det blir enklare då?).
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
#7 Headset är rätt bra att ha^^ I vilket fall så tänk på att du köper an alpha:p
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking