Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikettpc
Läst 700 ggr
Rumblebee
2014-01-02 12:17
0

(Gratis) MORPG?

Har spelat World of Warcraft sedan mitten/slutet av 2006, varav det nu kommit att bli paus i spelandet pa obestamd tid, just med tanke pa att det inte langre kanns speciellt kul.

Sa nu ar jag nyfiken pa att prova pa nagot annat rollspel, enda kravet ar att det inte ska vara fagelperspektiv, tycker inte det kanns speciellt rollspelsaktigt nar man ser allt uppifran.
Och att det inte ar PvP. Finner sadant frustrerande och foredrar PvE, (med mojlighet till PvP om humoret skulle infinna sig.)

Det behover inte promt vara gratis att spela, men vore kul om det fanns i alla fall gratis provtid sa man far en kansla av hur spelet ar.
Har provat Runes of Magic men det var inte sa varst kul.

[postmortum91]
2014-01-02 16:17
0

Hmm, perfect world?
kommer inte ihåg riktigt om det är fågelperspektiv, har för mig att du kan välja själv hur kameravinkeln ska vara. Det är ett fint spel som går pvp om du vill det eller så kan du köra utan om jag inte minns fel. Du kan även flyga om du väljer den rasen eller skaffa en fin fe som hjälper dig, fast det beror på vilket ras du väljer. Det är gratis och har underbart fin musik med i.

Krusing
2014-01-07 12:45
1

Nu vart det några år sedan jag sist spelade detta, men Runescape är ett roligt spel som erbjuder väldigt mycket. Det finns näst intill obegränsat med saker att hitta på. Grafiken är kanske inte den bästa och du spelar det i din webbläsare, men då har du fördelen att spela spelet på vilken dator som helst. Det är inte ett sånt där värdelöst facebook-spel som jag fick det att låta som, utan något mycket mer avancerat.

Lycka till!

Rumblebee
2014-01-08 12:23
1

Tog en titt pa de tva spelen ni tipsade om, men det var inte direkt nagot som jag fann sa valdigt kul. Har daremot hittat ett spel som kanske kan vara nagot, Dungeons & Dragons: Neverwinter.

Krusing
2014-01-09 15:20
0

Om du uppskattar Neverwinter Nights finns det gott om liknande spel från Bioware. Bl.a. Dragon Age 1 och 2. Inte MMO, men de har väldigt genomtänkta karaktärer som du kan samarbeta med. Neverwinter Nights har liksom Dragon Age en jättestor community där man kan hitta fan-skapade MMO tillägg. Hoppas att du njuter av tiden med Neverwinter, det gjorde jag. :)

Morphogenesis
2014-01-10 01:25
0

Tera är ett MMO som är ftp:

http://en.tera.gameforge.com/news/index

Roamer
2014-01-17 13:21
0

Star wars är ju gratis och det har den bästa storylinen för sin klass i mina ögon. Resten av spelet är ju kul med.

Geru
2014-01-20 19:28
0

LOTRO annars ska ju vara okej…

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking