Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikett10-allmänt-spelsnack
Läst 1633 ggr
[postmortum91]
0

Om du kunde "modda" ditt liv

Om du hade kunnat ladda ner mods till ditt verkliga liv, men du kunde bara ladda ner 5 stycken. Vilka hade det varit då? det kan ju vara vad som helst liksom.

jag hade nog valt:
Oändligt i hp - Jag blir aldrig sjuk, och lever fan så mycket längre.
Oäntligt i fatigue - Jag har kontant kondition och hälsa som inte ändras oavsett vad jag äter, eller gör.
Fast travel - Jag hade kunnat åka var jag ville, utan att åka flygplan, betala pengar etc, just med hjälp av fast travel/teleport.
Massor med pengar -  vem vill inte kunna köpa vad man vill?
Lägga till spänning - Livet är allt bra tråkigt om man jämför med TES eller andra fantasyspel, varför inte modda så att man får lite spänning i verkliga livet också? med kanske någon alv, drake, grottor att utforska och hitta skatter :P

Vad hade du laddat ner för mods?

Zolah
1

Jag skulle strunta i det som jags kulle räkna som fusk, för då kan man ju liksom inte adda 'spänning' för man kommer ju alltid klara dem ändå.

däremot skulle jag skaffa teleport, oj vad många jag skulle kunna hälsa på då ._.

Nerdysiamese
0

det har definitivt funnits stunder i mitt liv då jag har velat ha en "spara/ladda om"-funktion för att våga ta risker eller göra svåra val, går det helt åt helskotta så skulle man bara kunna ladda om och göra bättre och visare val.

men åh andra sidan så skulle det göra saker mindre värdefulla, ett svårt val som visar sig bli rätt känns mycket mer givande och värdefullt just för den existerande risken

Medarbetare på Datorspel I Fokus

Fizzy
0

Infinite money mod.

Tror det hade räckt för att fixa mitt liv.

May the Gerbils be with you :3

[postmortum91]
0

#2 Vilken bra idé, det hade jag också velat.
#3 Så ditt liv hade blivit complete och du hade blivit lycklig med pengar?

Geru
0

Oändligt med HP. Det ger oändligt med cash allt eftersom med, i och med att du är odödlig…

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Fizzy
0

Det hade gjort att jag hade kunnat jaga mina drömmar istället för att skuldsätta mig för att sen sitta på ett jobb i 40+ år.

Vill inte leva för alltid heller :)

May the Gerbils be with you :3

[postmortum91]
0

I see i see :P

Bexie
0

Haha det första jag kom att tänka på som jag verkligen skulle vilja kunna modda IRL: gravity!

[postmortum91]
0

Jag skulle moddat explosiva kycklingar, något som sett gamespots modvideos om Skyrim, då vet ni vad jag menar :P

Rumblebee
0

Hade garna haft nagon slags travelmod, tank vad smidigt, och miljovanligt det skulle vara istallet for att aka med diverse fordon, speciellt flygplan om man ar flygradd 😃

Pengamod som gjorde att jag alltid hade pengar skulle vara trevligt. Dock skulle jag faktiskt ge bort pengar. Ar ju inge kul att kunna kopa allt man vill, for nar man har allt man vill ha, vad hander da? Salja allt och borja om? 😛 Dock ar det alltid trevligt att ha pengar tillgangligt sa man inte behover oroa sig over t.ex rakningar.

En pausmod. Vem skulle inte vilja ha en sadan, kunna trycka pa paus sa att allt stannar upp och man kan ta det lugnt lite grann i all stress.

Bexie
1

Iof vore det ju coolt att kunna se sina "stats", asså typ hur många poäng man har i typ strength och kunna veta exakt när staminan tar slut (finns ju olika sätt att mäta sånt här egentligen, men jag menar att kunna se det som en mätare när man vill). Också stats i typ kunskaper (diverse skolämnen t.ex.). OCH LEVEL! Gärna så det syns för andra också HAHAHA

Det känns som att livet vore mycket enklare om det var i "spelform", haha..

[postmortum91]
0

#11 Haha gud vilken bra idé, med level i olika färdigheter etc.

[MsHammer300]
0

Låter som om vi skulle kunna fråga vetenskapsmän att fortska fram sådana funktioner 😂 Hade varit awesome!

Jag hade nog valt….. stamina (då jag har urusel kondis ._.') eller fasttravel.  :3

[MARWAKE]
0

Mod och mod. Men jag skulle vilja ha ett popit som i LBP2 att kunna kopiera saker och bygga egna saker och så och så skulle jag vilja ha en teleport! :P

apancool01
0

jag skulle valt: superman mod, spawna vad jag vill mod, tidsresor mod, oändligt med pengar mod och oändlig kondition mod

felixhaljeskog
2

Säger bara: One Ring to Rule Them All! Satan vad kul man hade haft 😃