Resident Evil
Jag undrar om det finns flera här som gillar Resident evil spelen? Då menar jag äkta fans, som inte bara spelat det en gång utan verkligen, verkligen tycker om det 🙂
Vore kul att lära känna flera människor som gillar och som vill prata om det då jag nästan alltid träffar folk på konvent / mässor som inte fattar att tjejer faktiskt också kan gilla det. Om du är samlare så är det ett plus 😃
Tycker det är lite fel att antyda att man inte kan vara ett äkta fan för att man bara spelat något/några/alla av spelen en gång..
Just an input.
Jag säger så eftersom att det är många personer som klagar på de nya spelen och säger att De första är de enda äkta / bra i serien. Sedan tycker jag inte man riktigt är ett fan om man typ bara har spelat ett av spelen, för då fattar man ju inte lika mycket heller av sjävla handlingen / serien, just sayin inget elakt, om man gillar ett av spelen så är det så klart inget fel. 😃
Växt upp med det. Sett alla filmer, spelat alla spel och kollat allt jag kan.
Gillar dom tidigare spelen mer. Dom nya är lite för actionpackade.
Minns när jag var barn och titta när pappa startade upp Resident evil 1 på PS1an.
May the Gerbils be with you :3
Samma här.
Gillar Resident Evil, har nog spelat alla delar förutom de senaste, de senaste har tyvärr tagit fel riktning tycker jag. Blev riktigt besviken RE 5 och tappade suget därefter.
Var ett av de första spelen jag spelade på PS1.
Har även sett alla filmer av RE, gillar dem.
Okej, jag gillade 5an väldigt mycket för det var första gången man kunde spela två så tycker om det :) men zero och 2an är dock mina favoriter alltid.
Filmer tycker jag är ok älskade dem när jag var 11år men tycker de är så dåligt baserade på spelen, 2an tycker jag är ok baserad.
Opppps ser jag jag skrev fel, menar inte 5:an utan Operation Raccon City, 5:an var ju riktigt bra 🙂
Filmerna är absolut dåligt baserade på spelen, men jag gillar dem ändå och ser numera dem som en egen grej. Spelen varierar ju även dem, dvs ingen större sammanhållning tycker jag.
xD ja ORC var otroligt buggigt och inte alls så kul. Det enda roliga var att jag kunde spela med två av mina brorsor. Har filmat en bugg där William fastnat och den ena gubben också, så min vän flytta in honom i rummen så att vi skulle komma vidare xD xD xD
Raccoon City var även väldigt kort, för kort:(
Oh ja :/