Spelutveckling + Musik
Hej!
Är egentligen musiker, men skulle vilja försöka göra musik till film eller datorspel.
Är det någon som är intresserad utav att starta ett litet projekt? Behöver inte vara något avancerat, ett platformspel kanske. Jag hjälper gärna med det jag kan i övrigt också!
Vore så jäkla kul om någon skulle vara intresserad!
Jag är intresserad🙂 fast allt jag kan göra är grafiken….. och så är jag lat… så jag vet inte om jag kommer vara till stor hjälp 😕
Hade varit riktigt roligt. Bara det att jag är totalkass på allt som har med skapande att göra.. Rappa kan jag dock haha X)
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
#2 det är ju alltid något :P (sen är du ju bra som berättare också XD)
Mja..
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Kul att det är några som är intresserade i alla fall!
Mshammer300:
Grafiken är ju en bra början!
Jag har försökt att göra spel tidigare med program som Construct 2 och Stencyl. Tänkte pröva Unity som nästa, det jag har haft problem med är just grafiken, orkar inte göra den. Så jag börjar gärna där.
Det är lugnt, jag har inte heller så mycket energi och jag jobbar ju också. Vi testar så ser vi hur det går, ingen press!
Alla får naturligtvis bidra till handling/scenario osv.. Annars har jag en väldigt simpel idé som man kan börja med. Ett simpelt plattformspel, och om vi kan med rpg-element i. Handlingen kan vi gå in på mer sen.
Men som sagt, känn ingen stor press!