Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikettpc
Läst 1079 ggr
[Colina]
0

Spel som liknar Fall out?

Jag är på jakt efter spel till min sambo och kan själv absolut ingenting om datorspel. Han tycker om Fall out- spelen och jag hoppades att nummer 4 skulle duka upp innan jul. Nu hände inte det så jag är därför på jakt efter ett liknande spel. Gärna "efter katastrofen" tema men inte nödvändigtvis. Ett spel där man inte nödvändigtvis skjuter och slåss (men det är ok) utan snarare har stor frihet att röra sig i nya världar och ta egna beslut. Finns det möjlighet att bygga upp nya städer etc är det ett stort plus.

Tar hemskt gärna emot tips!

PAK43
0

Skyrim-spelen är ju samma stuk som Fallout spelmekaniskt, men utspelar sig i fantasy-värld.

Shadowrun är klassiskt rollspel i dystopisk värld, har fått bra kritik och kommer förmodligen gillas om din sambo gillar första Fallout-spelen. 

Metro: Last light är lite mer shooter än Fallout, men postapokalyps så det skriker om det.

Borderlands 2 är urflippat så det räcker, underhållande med sin skruvade humor, FPS i framtids-cowboy-miljö. Dock med en tendens att bli lite tjatigt.

STALKER-spelen är gamla och rätt buggiga, men stämningen är fantastiskt. Också mer FPS än byggande.. Men stämningen.

Annars finns det ju mega-episk rymdopera i Mass Effect-serien om han är lagd åt det hållet, dock inte så är det ju relativt rälsat jämfört med Fallout.

Fizzy
0

Spela dock Metro 2033 innan ni spelar Last light. Hjälper er förstå så mycket mer. Sjukt bra spelserie. Med mycket gömda hemligheter och väldigt realistiskt bortsett från vissa fiender :)

May the Gerbils be with you :3

[Colina]
0

Vilka snabba svar! Tack :)

felle-j
0

Jag rekommenderar S.T.A.L.K.E.R- spelen och Metro 2033. 

Som PAK43 skrev så är stämmningen i S.T.A.L.K.E.R, ja….svår att förklara men den är fantastisk men ändå skrämmande.

Jag började spela Metro 2033 förra veckan och har snart redan klarat ut det två gånger. Spelar på Ranger- nivå nu den andra gången. Jag verkligen älskar spelet och ska börja spela Last Light snart. Mycket pangpang är det, men storyn är väldigt bra och det ser bra ut. Lite skrämmande ibland också 🙂

Roamer
0

Xcom Enemy within är ju släppt och har rpg inslag, och State of Decay är lite bygga bas med och utveckla teamet.

Oter
0

Fallout brotherhood of steel gav mig många undehrhållande timmar i mina yngre dagar, dock sågat av kritiker om jag inte minns helt fel, personligen älskar jag det dock :)

[Colina]
0

Tänkte bara hoppa in och berätta att julklappen blev en hit :)

Dead Island (en uppföljare) och Skyrim blev det.