Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikettpc
Läst 696 ggr
Misarn
2013-12-28 13:48
0

multiplayer spel

Jag och sambon tycker det är roligt att spela tillsammans på datorerna, men tycker det är svårt att hitta roliga spel. Age of Empires har vi och spelar men vill ha lite mer variation =)

kom gärna med tips!

felle-j
2013-12-28 14:16
0

Vad för typ av spel gillar ni?

Battefield spelen kan man spela tillsammans, men då är det också flera andra spelare.

Jag och en kompis spelade förut Dead Island tillsammans. Det var väldigt kul, så det kan jag rekommendera om man gillar den typen av spel. L4D2 kan då också vara kul. Båda spelen är typ zombiespel. Man springer runt och dödar zombier 😃

Misarn
2013-12-28 14:29
0

Vi tycker nog om lite "World of warcraft" inspirerande spel =)
CoD har vi på xboxen och har olika konsoler men just till datorn vill vi ha något spel =)

Nerdysiamese
2013-12-28 15:00
0

Om ni gillar Age of Empires så borde ni spela Civilization V! det är sjukt kul och beroendeframkallande, man bör inte börja ett game med Civ om man ska upp tidigt morgonen efter…

Trine är ett lite mysigt och hemskt roligt pusselplatformsspel man kan spela upp till 3  på (går utmärkt att bara spela 2 om man vill det) varje spelare kan göra unika saker så får man försöka samarbeta för att få det att funka, eller så spelar man trollkarlen och kastar magiska lådor i huvudet på den andra, det funkar också 😃

Något ni borde hålla er långt borta ifrån är moba-spel (Dota 2, League of Legends eller Heroes of Newearth), det är väldigt roliga spel att spela med kompisar, men så fort man försöker spela det med någon man är i en relation med så går allt åt helskotta!
Jag vet inte, ni kanske kan vara undantaget, men av allt jag har sett so far är Dota en av de mest effektiva relations mördarna ever o.0

Medarbetare på Datorspel I Fokus

[postmortum91]
2014-01-02 16:18
0

Kör warcraft 3 eller starcraft 2, finns ju olika sätt att spela tillsammans då. Jag och min sambo har spelat det, superkul om man har den perioden :P

Misarn
2014-01-02 17:56
0

Vi har börjat spela diablo 2 nu, är superkul :3