The sims - fängelse
Kom på en awesome grej till the sims. Vad hade ni tyckt om en expansion där man kunde åka in i fängelset? Simmen kan "utföra" olika slags brott och få olika långt fängelsestraff. Man får anlita en advokat, antingen en via telefonen, ju dyrare desto bättre eller om man känner en i kvarteret som vill ställa upp som jobbar som advokat. Sedan när man får sitt fängelsestraff så åker man bort och försvinner från hushållet och det blir ungefär som när man åker till universitetet. Sedan kan man spela inne i fängelset och lära sig olika färdigheter där, försöka rymma, jobba i fängelset, slåss etc. När man muckar så får man en speciell egenskap eller liknande? Det hade varit jättekul
Din sim kan även istället för att bli brottsling börja jobba som jurist och nya färdigheter och egenskaper läggs till i spelet.
Skulle kunna vara en idé. Dock tror jag inte att spelutvecklarna vill uppmuntra till brott på det viset. Och för den delen skulle det i så fall bli till Sims 4 eftersom det inte blir fler 3:or nu. Låter roligt tycker jag, men samtidigt kan jag se för många bekymmer med det hela.
Det kunde ha varit en "vuxenexpansion" till The sims 4 med 18 årsgräns.
#2 Möjligt, men jag har svårt att se att ett så stort företag helt plötsligt begränsar sin publik. Det har alltid fungerat så bra att kunna nå ut till största delen av befolkningen. I så fall tror jag att man måste starta en ny Sims-serie. Som de gjorde med Historier eller Medeltiden.