Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikettpc
Läst 672 ggr
[postmortum91]
3

Super Saturday?

OBS! Den här tråden är bara information om "Super Saturday" om nu någon tycker det verkar bra. Om ni vill köra på det, så startar jag en ny tråd där vi bara skriver vilka som köpt och tänker spela.

Jag tycker LosGinos idé om freaky friday var en väldigt bra idé. Jag hoppas att du LosGinos inte har något emot att jag kom på en till sak, som kanske påminner lite om varandra. 

Freaky Friday är en bra idé, tipsar er om att kolla in inlägget och läsa vad det handlar om. Det är ju kul att bli tipsad om olika spel varje fredag, vem vill inte bli det liksom? :)

Jag tänkte att vi kanske kunde köra på en grej till, som vi kanske kan ha varje lördag? 
Så här går det till:
1.Varje lördag så köper de som vill spelpaketet på humblebundle.
2.Ni som väljer att göra det, skriver då i tråden.
3.Vi bestämmer en tid varje lördag som de som köpt veckans bundle kan spela ihop de nya spelen, om det nu går att spela fler. 

Om humblebundle: Det är en hemsida som säljer en spelbundle varje vecka för väldigt lite pengar. Man får i princip betala hur mycket eller lite man vill. Pengarna man betalar för spelen går till välgörenhet.
Om jag inte har helt fel kan man även se varje vecka var pengarna går till. Så när vi spelar detta, så gör vi samtidigt någonting bra för andra.

Om jag inte är fel ute, så måste man även ha Steam installerat på datorn, eftersom spelen lägger sig där i spelbiblioteket. De som vill spela varje vecka, får lägga till varandra i skype eller något annat röstprogram så man kan prata samtidigt som man spelar.

Hoppas ni förstår min idé, fråga om det är någonting. Och komplettera om jag missat något eller gett fel info.

[postmortum91]
1

Meningen är inte att man måste köpa varje lördag, det är mer om ni är sugna på ett bundle så kan ni kolla in här om fler tänkt köpa det, så vet man att man har någon att spela med. Någon vecka kanske de har spel som verkar bra, andra inte.

Nerdysiamese
2

Tycker det låter som ett jättebra initiativ för att öka intresset för humblebundle!
fördelen blir ju också att det inte behöver kosta en särskillt mycket ändå! =D

Medarbetare på Datorspel I Fokus

[postmortum91]
0

Va kul att en än så länge tycker det är en bra idé :)
Ja, det är ju inte direkt dyrt, och pengarna går ju till något bra :D

LosGinos
1

Detta låter som en riktigt fin idé!

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

felle-j
0

Håller med, bra idé!

LosGinos
1

Känns som om vi har något riktigt bra på gång här!

[postmortum91]
0

Ja, vad kul. Då startar jag upp fram till nästa lördag så får vi se om det bildas en spelgrupp :)

LosGinos
1

Vart är super saturday för v.48 mina vänner?

[postmortum91]
0

Jag har varit i Turkiet fram till inatt, så jag kör igång det ordentligt nu på söndag, ledsen för det.

felle-j
0

#9 Lördag borde det väl bli? :P

[postmortum91]
0

hahaha förlåt, jag är lite virrig :P