Hehe jag känner att jag inte kommer ha råd med den sådär på direkten. Men skulle jag välja mellan dem, är det självklart för mig att det skulle bli Playstation 4 :P Jag har varit en PS-tjej sen ettan :)
Ehm, Xbone kommer släppas i Europa under 2013, men inte i hela. De flesta länderna inom Europa får vänta till 2014, norden kanske får vänta ända in i mars läste jag någonstans, har ingen källa så kan lika gärna vara nåt jag drömt :D
Koggr, Kan du möjligen ha läst det i Aftonbladets del om spel?
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Ja, jag har minsann förhandsbokat en PS4 så den 29:e november it is. Strax efter löning också. WIN!
Själv har jag förhandsbokat Xbox One day one edition :D
Inte för att det har med ps4 att göra, men ändå! ;)
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Är PS-tjej jag med så kommer köra på en, men inte direkt. Har alltid tyckt bättre om PS, dessutom tycker jag xbox blev lite nyckfulla efter konferensen, lite svårt att lita på dem :P
MVH Ciwi
Åhh jag längtar så mkt tills ps4 kommer ut!:D

#9 Någon speciell anledning? 🙂
#10 aa, för då slipper jag ha tråkigt hela tiden xD

#11 Haha, låter som en väldigt bra anledning 😃
#12 japp :D
#14 man kan vilja köpa maskinen på en gång för att får tillgång till roliga releasetitlar eller för att man vill stödja företagen som gör maskinerna.
om folk inte köper på release så blir företagen mer tveksamma till att göra nya maskiner och i det långa loppet resulterar det till att hela industrin stannar upp och stagnerar i utvecklingen, vilket ingen egentligen vill.
Medarbetare på Datorspel I Fokus
Ärligt talat så tror jag inte säljsiffror för release har så stor påverkan. Det handlar mer om det långa loppet. Releasemässigt får dom ju oftast ut ganska få konsoler dessutom. i Europa exempelvis är ju första leveransen av PS4 uppbokad i alla länder sen augusti.
#16 Fast enligt mig är det i princip samma titlar som till den tidigare utgåvan. Förstår inte då varför man ska köpa på direkten..
release har enorm påverkan, kolla på Wii U, sålde inte jättemycket under första året, och det var tillräckligt för att 2 utav dom viktigaste och största samarbetspartnerna inte bara hotar företag emellan, utan officiellt gå ut och säger att dom inte tänker göra spel till Wii U för att dom säljer för dåligt, och då har inte ens första året gått, så visst är det viktigt med snabba sälj, det gäller spel såväl som konsoler.
Den första säljperioden är enormt viktig inom spelindustrin, det är därför det oftast är mer fördelaktigt för butiker att sälja spel i början (man får mycket större marginaler på ett nysläppt spel än ett äldre även fast det är samma pris) för företagen vet hur viktigt det är att slå stort på en gång och inte senare så dom erbjuder butiker marginaler för motivation att pusha sälj.
Problemet med Wii U är att det är gammal hårdvara på ett "nytt" sätt. Det var praktiskt taget dömt att misslyckas startmässigt. Deras kämpande för att få titlar med mer "vuxet" innehåll kan dock i långa loppet ge viss utdelning. Men men PS4 och Xbone runt hörnet har Nintendo inget jag känner dom kan konkurrera med. Problemet med att göra en konsol som Wii U på gammal hårdvara är att det är enklare att bygga konsolen på löpande band, vilket gör att man snabbt ligger ute med många konsoler. Det positiva för Nintendo med deras upplägg att köra på äldre hårdvara är att dom går vinst på varje såld konsol, något som varken Microsoft eller Sony har kunnat få till vid release av 360 och PS3, gissar på att det gäller kommande generation likaså.
Men vad jag vill ha sagt i slutändan är att Wii U var en flopp redan innan release. Dom hade en handkontroll stor som en surfplatta och det var det. Wii hade åtminstone handkontrollen. Så där handlar det om att dom inte erbjuder kunderna valuta för pengarna. Vilket jag tror det var i grunden det som gör att folk slutar utveckla för dom, även om uttalade orsaker kan vara något annat (källa på uttalande om samarbetspartners förresten?).
http://www.theinquirer.net/inquirer/news/2268831/ea-wont-make-any-more-games-for-the-nintendo-wii-u
http://www.nintendolife.com/news/2013/06/ea_outlines_its_reasons_for_lack_of_wii_u_support
Att EA backar är ett hårt slag förr just Wii U när en av deras stora säljpunkter var just att dom skulle ha lite "vuxnare" spel och rikta sig till "hardcore gamers", med EA försvinner Battlefield, NFS, FIFA, NHL, Mass Effect, Dragon Age, och mycket mycket mer som många äldre spelare vill ha på sin maskin.
oavsätt, som en som jobbat med försäljning av just spel i några år nu vet jag hur viktigt det är med realease, ett spel säljer aldrig så mycket som vid release, en stark release ger upplägg för en fortsatt stark försäljning.
du har fördelen av hajp, du kommer med något nytt, det okända osv, om du inte gör en stark release med dom fördelarna till hands så kommer du oftast inte sälja starkt senare heller, det är inte alltid så, men det är vad publishers tänker och det dom ser är vinsterna, och det är dom som bestämmer hur vida nya produkter är värda att investera i.
så har vi en fortsatt trend av dåliga maskin-releaser så kommer det förstärka publishers tänk att det är inte ekonomiskt värt att investera i nya maskiner, dom drog ut alldeles för länge på denna generation just för att dom var rädda för den ekonomiska innebörden av ett generations skifte, så ja, det kommer bli värre om trenden fortsätter.
Har hållit fast vid x-box ett bra tag nu, men måste säga att det känns inbjudande att inkassera en PS4 då min x-box 360 håller på att lägga ihop helt (vilket är extra surt när jag äntligen lagt vantarna på Skyrim som inte vill funka..). Att Kingdom Heart ÍII kommer till PS4 är ju dessutom inte helt fel! Är dock lite ledsen över att Final Fantasy X HD Remaster bara verkar komma till PS3, tycker dom kunde valt PS4 istället om det ändå skulle dröja lite tills releasen. Det är jättekul när det kommer nya konsoler tycker jag, men blir så krångligt när spelen inte släpps till alla. :(
Nu har jag hämtat min PS4 på lunchen. Ikväll blir det spela av!
Vad tycker du om det? Är det värt pengarna? Funderar på att köpa det :)
Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!
#24 Du har tid att bestämma dig, vad jag har sett så är PS4 fullbokad till nästa år åtminstone. Och de flesta butiker har listat att nästa leverans kommer januari/februari nästa år.
#25 Ja det har jag, fast skulle vilja testa det eller höra några recensioner :)
Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ DEN ÄR SLUTSÅLD ;'( jag som hade tänkt spela på de tre veckor jullov jag har, kommer inte kunna spela när det e skola :( fml, måste vänta till sommarlovet >:(
Jag kan ju säga att jag älskar den nya handkontrollen. Äntligen har Sony gjort rätt på den punkten. Sen finns det ju lite ont om spel för närvarande, men Resogun är ju himla roligt i alla fall.