Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikettcrossplatform
Läst 2305 ggr
Hiro
0

Vilken konsol?

Jag vet att detta inte är datorspel men jag vet inte var jag annars ska be om hjälp.

Jag funderar på om jag ska köpa GTA 5 men, jag vet inte vilken konsol jag vill köpa… Det är ju antingen en Xbox360 eller Playstation 3 (jag vet att det kommer ut på PC men min dator skulle inte klara av det ändå och jag är verkligen sugen på att köpa en annan konsol)  och jag vet ej vilken jag ska ha. Jag är även intresserad av att spela bland annat Sims, Minecraft och kanske typ något dans spel ifall det går att ordna. Är det Xbox 360 som gäller eller hur är det?
Finns det någon som ver hur jag ska göra för jag har ingen koll alls :/

LosGinos
0

Hej! 

När det gäller Minecraft biten så är det definitivt xbox som gäller. Då kanske de andra spelen du vill spela per automatik faller i den kategorin. Om du inte redan sett det tipsar jag även om min sajt Minecraft.ifokus.se. :)

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Zolah
0

jag minns inte hur det är med sims och xbox, tror det är mer ett playstation och wii spel`?

om du vill ha dans och musik så tycker iafl jag att playstation och wii är bra på den kategorin :)

Minecraft som losginos säger tror jag endast finns på xbox än så länge, personligen föredrar jag det på dator ^^

Hiro
0

#1 Du har hjälpt mig på Minecraft iFokus med några saker så den sidan är jag bekant med ;)
Xbox kan man altså spela Minecraft och det andra på playstation… hm…

catcult
1

Vänta och se ä mitt tips! Xbox 360 or PS3 är utdöende och jag tycker personligen att det vore vansinnigt att köpa något av den nu när den nya generationen kommit (nya Xboxen släpps visserligen inte förrän i början av nästa år, men ändå…). The Sims  är ett PC-spel och spelas således på PC, inte PS eller Xbox 360 eller Wii heller för den delen. Det har släppts vissa - ytterst få - titlar med The Sims till konsollerna, men de är inte alls som originalet till PC och har alla fått usel till medelmåttig kritik.

Om jag vore du skulle jag vänta några månader och se hur marknaden utvecklar sig. Ett ytterst intressant alternativ till de nya konsollerna är Steambox som släpps nästa år. Det är i princip en PC, fast ser ut som en konsoll och bättre lämpad att ha i vardagsrummet kopplad till TV:n. Steambox kommer lanseras i många olika prisklasser, beroende på hur bra prestanda man kräver. En annan stor fördel är att spelen blir mycket billigare till en Steambox än till konsoll, du kan lira de flesta PC-spel på den och självklart då också Minecraft och The Sims.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Hiro
0

#4 Okej, men det är ju främst GTA V och något dans spel jag är ute efter

LosGinos
0

Är det GTA så spelar det egentligen ingen roll vilken konsoll du väljer. Men, om det är ett speciellt dansspel så måste du kolla upp om spelet finns till bägge konsoller eller bara en av konsollerna.

Hiro
0

Just Dance 4 är det jag har i tankarna och det verkar finnas på båda…

LosGinos
0

#7. Sen om det är Minecraft, ja då är det xbox som gäller ;)

[Exarz]
2

#4 skulle inte kalla PS3 och 360 för utdöende. De lär fortsätta producera uppföljare, precis som innan, i något år framöver.

Hiro
0

Jag kanske kommer köpa ett Xbox 360 + spel om allt blir som det ska :)

addapadda
0

Om du köper ett Xbox Kinect så kan du också köra Minecraft, GTA och dansspel. Men jag vet inte hur det är med Sims.

Hiro
0

Hur är det med Kinect egentligen? Måste man köpa Xboxet och Kinect samtidigt eller kan man redan ha ett Xbox och köpa ett Kinect sedan?

felle-j
0

#12 Ett Kinect kan du köpa separat efteråt. 🙂

Hiro
0

#13 tack :) Är det olika modeller av Xbox 360 att någon inte kan kopplas till Kinect eller funkar alla modeller?

felle-j
0

#14 Är ganska säker på att alla ska funka :)

[MARWAKE]
0

Minecraft kommer komma till PS3 ;)

Hiro
0

#15 Bra bra
#16 Nice men det lutar mest mot Xbox med Kinect :)

LosGinos
0

#17. That's the spirit!

Hiro
0

#18 haha