Dragon Age: Inquisition
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är ett ihärdigt fan av allt med en Bioware logga på sig och Dragon Age serien är inget undantag.
Måste dock säga att det var många saker jag var väldigt besviken på med Dragon Age 2, även om jag fortfarande anser att DA2 är bättre än mycket annat så var det inte i närheten av Dragon Age: Origins.
I sig inte så konstigt med tanke på att DA:O tog 9 år att utveckla medans DA2 gjordes på ett år.
Men nu till 2014, fyra år senare, är tredje delen i serien plannerad, Dragon Age: Inquisition.
jag har sett både bra och dåligt med det nya spelet, men blev sjukt taggad nu när jag såg att man ska kunna få spela rasen Qunari.
båda man och kvinna kommer gå att välja, vilket har skapat mycket diskussioner iom att Qunari's tro "Qun" har ganska strikta och konservativa lagar för vad för roller och uppgifter män och kvinnor får utföra och bryter man mot det så kastas man i exil.
Jag tror det öppnar för sjukt spännande story och kan knappt vänta tills spelet släpps så jag får återvända till Dragon Age universumet!!
Är någon mer taggad? vad ser du mest fram emot?
Medarbetare på Datorspel I Fokus
Jag är så taggad att det känns som att jag ska explodera när jag tänker på det!!! 😃

Vilket gör att jag inte får tänka för mycket på det, eftersom att det är så långt kvar. Börjar jag längta för mycket redan nu så kommer tiden kännas ännu längre tills det verkligen kommer…! 🙂
Jag ser mest fram emot att få SVAR och en fortsättning på slutet i tvåan! Svar på saker som jag undrat över, som ännu inte har fått ett svar, och veta vad som kommer hända och hur världen kommer att utvecklas och vad som hänt med flera av karaktärerna! Morrigan och Flemeth, hur kommer dom påverka historien och världen och kommer man någonsin få veta vad dom verkligen sysslar med och planerar?
Jag är så nyfiken på en fortsättning och att komma tillbaka till den underbara världen i ett nytt äventyr där man förhoppningsvis får veta mer och vara med och påverka hur allt går som man kunde i Dragon Age Origins! 😃
Ju mer som avslöjas, desto mer taggad blir jag! Att kunna skapa sin egen karaktär utifrån valfri ras igen är underbart och om man kan vara Qunari… alltså, WOW! 😍
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Av vad jag sett och läst så kommer mycket av storyn följa direkt på det som händer i boken Asunder, om du inte läst den ännu, så kan jag deffinitivt rekommendera att du gör det!
Wynn, Leliana och Shale är med och det utspelar sig strax efter Dragon Age 2.
The Stolen Throne och The Calling är nice om man vill veta lite extra framför allt om Alistair och hans pappa, saker som inte framkommer i spelen men som förklara många saker i Origins ;)
Medarbetare på Datorspel I Fokus
Provade Dragon Age en gång, spelade i max 10 minuter, sedan stängde jag av. Det var verkligen inget för mig :p
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Enligt trailern så verkar det som om man kan spela som ond? Alltid något som jag har saknat i dom flesta RGPs…och speciellt på ett genomtänkt sätt.
Hur menar du med ond? :) Man har ju kunnat köra "Paragon" och "Renegade" i andra Biowarespel som t.ex. Mass Effect och SWTOR. Jag tycker även att valet att "vara ond" har varit möjligt i de tidigare Dragon Age-spelen, i och med att man alltid kan välja vad man ska säga och göra och ha stort inflytande i storyn (vilket jag ÄLSKAR med Dragon Age!).
Jag var på Gamex för ett par veckor sedan och såg en presentation som Bioware hade om DA:I (och visade Gameplay som inte visats tidigare i norden), och jag som trodde jag var taggad på spelet innan.. men det är INGENTING jämfört med vad jag är nu! Helt SINNESSJUKT vad Inquisition verkar underbart!
En ganska stor förändring är ju att man kommer att kunna anpassa karaktärerna mycket mer jämfört med 2:an, och det känns lite mer strategi:igt än tidigare, men det har jag ingenting emot. :-)
Åh, jag ska köpa DA 1 först, har testat det hos en vän och det verkar awesome. Hoppas att de lyckas med tredje spelet också då.
#5 Nja det är inte genomtänkt ond, utan mera barnsligt ond om du förstår vad jag menar. Tänk dig mobbare vs Darth Sidious, där mobbare är det man är i RPGs, alt dödar man saker och går miste om story, rewards etc.