Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikettpc
Läst 455 ggr
[postmortum91]
0

Dragons Dogma & Dragon Age

Hej på er!

Jag har länge tänkt att köpa Dragons Dogma och Dragon Age, jag har testat spelen snabbt hos en vän och känt på mig att det är mina slags spel. Hur bra tycker ni att spelen är?

Jag måste spela mer på Assassins creed och L.A Noire innan jag tillåter mig att köpa fler :P

Nerdysiamese
1

Jag älskar Dragon Age, men hatar Dragon's Dogma.

Dragon's Dogma har hemsk story och är enligt mig ett sämre skyrim  a lá asien.
men smaken är som baken, jag har många vänner som älskar spelet.

Dragon Age är ett klassiskt bioware spel, välskriven story, intressanta karaktärer och stark gameplay.
Jag personligen föredrar Dragon Age: Origins och anser att det ska spelas på PC och inget annat, det är mer strategiskt och bättre skriven story, men Dragon Age 2 är allt annat än dåligt, snabbare med dynamisk gameplay och kanske mer ett spel för den som gillar "dialoghjulet" och att ens karaktär har en röst, men bör spelas på konsol för att uppskatta gameplay:et.

Medarbetare på Datorspel I Fokus

[postmortum91]
0

#1 Jag kommer antagligen spela båda på xbox, det är nästan bara simulatorer jag spelar på datorn med några få undantag. 
Det jag fastnade för när jag testspelade snabbt, var att man får redan från början välja karaktärer som kommer påverka gameplayet, kanske inte jättemycket, jag vet inte. Det påminde lite om Fable i begränsningen i var man kunde gå och inte. Spel med en bra story är alltid ett plus :)

Hur mycket kan man påverka spelet i Dragon Age, förutom att välja karaktär?