Administratör
Hej!
Jag försöker installera spelet "My horse and me 2" till min dotter. Jag har installerat det och allt sånt. Även testat det på 2 datorer, dotterns och min. Men på båda 2 datorer kommer det fram att jag måste installera en uppdatering vid namn "tagesSetUp" och jag klickade på "Ja" Sedan kom det fram en till ruta där det stod något i stil med att jag måste vara administratör.(Vilket jag är som ensam användare) då klickade jag på "Proceed" sedan kommer det ett fel meddelande som lyder "Insufficient privileges: you must be administrator when you run this application for the first time"
Jag googlade lite och hittade 2 olika lösningar men ingen fungerar. Den först var att högerklicka och välja "Run as administarator" men det blir samma problem igen. Kan tillägga att bredvid "run as administrator" så är det en sköld, en sån det brukar vara på windows brandvägg tror jag. Blå och gul.
Andra var att gå in på egenskaper och sedan klicka i "run as administrator" Men det alternativet är grått? Det går alltså inte att klicka i rutan för det är bara grått. Om ni ej förstår hur jag menar så bifogar jag en bild.
Min dator är en ACER laptop med windows 7 och den heter aspire 5740G.

Det ända jag kan komma på är att högerklicka och välja "Kör som administratör, men funkar det så vet jag tyvärr inte.
Är det ett gammalt spel? Och har ni köpt det eller laddat ner en kopia? 🙂
Hej!
Nej detta fungerar ej, vi har köpt det för ett tag sedan tror det är från 2008. Någon annan som vet vad problemet kan vara?
testat att köra på ett äldre operativ system?
Testa äldre operativsystem eller kör det via Viritual box med ett äldre operativsystem :)
May the Gerbils be with you :3
Eller kör i kompabilitetsläge som Windows XP SP3.
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Jag testade att felsöka spelet och då gjorde jag olika saker men inget av detta fungerade så jag ominstallerar igen och sedan skulle någon kunna förklara hur man kör med äldre operativsystem?
högerklicka spelets ikon, gå sedan på egenskaper, sedan i egenskaper går du till fliken ' kompabillitets läge' - väljs sedan tex windows xp. ( ibland får man testa dom olika innan det funkar )
Inget av de olika "flikarna" i kompabilitets fliken fungerar? :/ Är det helt kört nu eller kan man ringa atari eller acer?
Tror det är bäst du googlar "How to start a game with a different OS" innan du ringer folk. Tror inte dom har mycket mer support att ge.
Går som sagt att hitta viritual box. Kanske inte är lika lätt som att bara starta ett spel men där i kan man starta vilket operativsystem man vill och spela spelet där igenom.
May the Gerbils be with you :3