Tipsa mig om något nytt spel
Hej på er, jag vill gärna bli introducerad till ett nytt spel.
Jag älskar spel då man får göra val genom spelets gång, och helst också att valen påverkar. Jag älskar även spel då man får bygga upp städer, parker, zoo, etc. Jag älskar även spel som GTA och saint row.
Spel jag älskar att spela är: Fable, TES-spelen, Zoo tycoon, roller coaster tycoon, cities xl, saint row, GTA san andreas, the sims, red dead redemption.
Tipsa mig gärna om liknande spel, jag har planerat att köpa dragon age och dragons dogma, men först ska jag spela ut assasins creed 1-2 och LA noire.
Spel jag INTE gillar är first personplayer när man skjuter exempelvis BF, COD etc. Jag spelar ju gärna red dead redemption och då har man vapen, fast då finns det även en story :)
Tipsa mig inte om Minecraft :P
Ni kan tipsa mig om spel man kan spela på xbox, pc eller wii
The Walking Dead, The Wolf Among Us, Star Wars: Knight of the Old Republic I och II är bra spel där dina val påverkar spelets story.

S.T.A.L.K.E.R Spelen kanske? 🙂
#1 berätta gärna mer, vad handlar de om? vad kan man göra? hur är gameplayet etc? :)
#2 Vad är det för slags spel då?

#3 Man är i en öppten värld, FPS är det, man gör uppdrag, skaffar bättre utrustning. Spelet utspelar sig i Ukraina i områdena runt Chernobyl. Jag är ganska dålig på att förklara, men du kan läsa lite på deras hemsida. 🙂
Det är ett ganska buggigt spel och grafiken är sådär. Men känslan är väldigt häftig och med några moddar så blir det superbra! 😃 Lite läskigt kan det vara ibland, men det bör inte vara någon fara 🙂
Du kan titta lite på YouTube också.
#4 Hm okej, ska spana. Tack för länken.
Att det är ett FPS är ett minus dock :P
#3 Har inte tid att skriva om alla spelen just nu. :)
Jag rekommenderar starkt Star Wars: Knight of the old republic dock. Ett snabbt sätt att beskriva det är att säga att det är Dragon Age som utspelar sig i Star Wars-universumet.
#6 haha okej, låter intressant. Kanske måste se starwars filmerna först dock?
#7 Att se Star Wars filmerna är inte ett måste. Spelet utspelar sig långt innan filmerna, runt 4000 år tror jag.