Ditt drömtspel?
Vad hade varit ert drömspel?
våga dröm på och låt bara fantasin flöda.
Mitt hade varit ett typ the elder scrolls spel, fast gubbarna hade sett snyggare ut. Man hade kunnat spela i HELA tamriel, och det skulle inte vara onlinespel utan som vanligt, offline. Man skulle kunna interagera bättre med folken, bli vän, prata om olika saker, skaffa fler fruar/män, skaffa fler barn. Och att varje beslut man gör påverkar världen. Ungefär som i fable fast mer avancerat. Om jag dödar en byggnasarbetare så kanske byggarbetet slutar upp tills jag fixar det, eller jag kan hjälpa till så att nya samhällen byggs upp och redan existerande städer utvecklas. Barnen ska kunna hitta på hyss, skapa relationer med andra, även fruarna. De ska vi arga och vilja skiljas om de kommer på att man är otrogen, de ska själva kunna vara otrogna. Man ska kunna köpa alla byggnader och sedan hyra ut dem som man gör i fable. Man ska även kunna bygga ut, renovera, välja möbler. etc :)
Berätta om vad ni hade velat att ett spel skulle innehålla :)
Ett IIHF-utgåva (internationella ishockeyförbundet) av NHL-serien som liknar FIFA, alltså:
- Alla 70 landslag spelbara, med senaste trupperna och officiella matchställ.
- Alla 70 medlemsländers förstaliga. För de största ligorna även andra-, möjligtvis tredjedivisionen.
- Samma kontrollupplägg som NHL 14.
- Kunna importera egenskapade lag, med egna inlagda loggor och matchställ.
- Kunna ha alla ligor spelbara i alla speltyper.
- Ha en riktig "live the life" utgåva, med ett "RPG" stuk, där man kan gå runt i en GTA-liknande stad (fast utan våldet såklart).
- Kunna träna sin gubbe bättre genom att göra gymövningar/skridskoövningar med kontrollen
Får en hockeygasm bara av att tänka på det..
Ja, jag skulle vilja ha något som skyrim, fast man kan öppna till LAN om man så önskar :) en oculus-rift (stavning?) hade inte heller varit fel. man skulle också kunna svara på vad alla säger, genom att prata i mic. Inga hjälpmedel som kompass, HP mätare, MP mätare, ett kors i mitten av skärmen etc. Allt skulle man själv få lära sig :3 och det som TS sa var inte heller så dåligt. ^ ^ Någon blandning helt enkelt :)
#1 haha tyvärr är jag inte för sportspel, så vet inte vad allt betyder. Men vad kul att du har ett drömspel iallafall, synd bara att det inte finns, vilket jag antar att det inte gör :P
#2 vad är en oculus-rift?
Jag håller med om att jag hade velat kunna spela LAN, men inte multiplayer, utan bara med max 2 personer till, fast då får de gå runt och göra vad tusan de vill, eller hjälpa mig :P För det spelsättet älskar jag på saint row, att man kan spela tillsammans, eller spela själv :P
#3 en oculus-rift är en maskin, eller ett par gigantiska glasögon, vad man nu föredrar :P som man sätter på huvudet, inuti maskinen är det som en skärm, nästan som en kikare. Det känns på så vis som om man är inuti spelet :) vilket hade varit awesome! ^ ^
#4 I see, jag föredrar att sitta ner i soffan med en kontroll i handen :P
#5 ja, men jag spelar på datorn :P har inte lika stor skärm som du
#6 Haha hur vet du att jag inte sitter och spelar på en 12" skärm? xD
Nejdå, jag sitter med en 46 tummare, och surroundljud :D
#7 vild gissning :P men du har fortfarande surroundljud, det har inte jag, så du ligger steget före i alla fall :P
Min stora dröm är att det ska hinna komma ett berg-och-dalbanespel i 3D till PS3:an. Det skulle vara något i stil med Roller-Coaster Tycoon eller Theme Park.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973