PS3: Beyond
Ett nytt spel har kommit ut i butik, denna gång heter det Beyond.
Är det någon som har detta spel? Jag har spelat Demoversionen och jag är inte ett dugg imponerad av det. The last of us är betydligt roligare och bättre. Man får väl egentligen inte den rätta känslan av en demoversion. Jag kollar dock på PewDiePie's Gameplay på youtube med Beyond. Och då verkar det roligare än vad jag fick erfara.
Någon som har spelet som kan berätta mer?
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Beyond: Two souls (som jag antar att du menar) är väldigt typiskt för Quantic Dream som gör spelet, det är enorm fokus på story och inlevelse och brukar vara relativt nedbantat på gameplay-fronten och fokuserar på quick-time events (snabbt reagera på att trycka på den knapp som visas på skärmen)
man upplever sig mer som en regissör i dessa spel än som en spelare och du får göra många val kring det som sägs och händer under spelets gång.
Tidigare spel gjorda av Quantic Dream är Heavy Rain till PS3 samt Faharenheit/The Indigo Prophecy till PS2 (olika namn beroende på var det släptes i världen)
som sagt, väldigt filmatiska spel, men jag personligen är väldigt förtjust i dom.
Var visserligen ganska besviken på Heavy Rain, men Beyond: Two Souls är en klar förbättring och kan varmt rekommendera att spela det med sällskap, den ena får spela Jodie (huvudkaraktären) och den andra får spela Aiden (den länkade entiteten till jodie), det blir en kul upplevelse och jag tyckte verkligen det tillförde till kännslan av att det är två separata varelser.
Medarbetare på Datorspel I Fokus
#1 Okej, jag kommer nog inte köpa detta förrän det går ner i pris, när jag spelade demoversionen så blev jag inte lika exalterad som jag blev med THe last of us som jag spelade i 6 timmar på en och samma gång =)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke