Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikett: pc
Läst 707 ggr
[SammieS]
0

Spel som efterliknar World Of Warcraft

Hejsan!

Jag söker just nu ett spel som efterliknar World Of Warcraft som mest!
Vilket spel rekommenderar ni, och vilket spel spelar ni?
Det skall helst vara gratis om det är möjligt!

Fluffiskanin
1

Dragon´s prophet kanske det är ett mmorpg spel som är gratis, jag skulle kalla det ganska likt wow iallafall🤔

Fluffiskanin
1

Eller kanske Free realms mer för yngre barn dock

[SammieS]
0

Tack för ditt svar, jag skall ta och testa det!

LosGinos
0

Aion är också roligt.

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

[Odde]
0

jag är lite smått förtjust i AOC ( age of conan ) då combat systemet är lite mer intressant än det vanliga klicka 123^^

mindbender
0

Ett free-to-play som "lånat" mycket från WoW är "Talisman Online". Spelade det mycket för några år sedan, men tror det finns kvar ännu. :)

felle-j
0

Runescape kanske är något för dig? Jag har inte spelat det på ett tag och en massa nya grejer har kommit så vet ej hur det är nu 🙂

Biadora
0

#2 Har Free Realms blivit gratis? :) Jag gillade det spelet (fastän jag är gammal :P) men det var ju bara gratis till nivå 5 i varje yrke och det hann jag med på hur kort tid som helst.. och allt roligt kom nivå 5+ heh. Det var för dyrt för att jag skulle bli betalande medlem men roligt spel med hur mycket som helst att göra.

Så, i mina ögon är det ett av alla dessa falskt marknadsförda "demo"spel, dvs visst, gratis o prova men inte att spela..

Men ha det blivit "äkta"gratis vill jag gärna veta så jag kan ladda ner det igen. ^^

Rift har jag inte provat själv men ska enligt en vän ha liknande upplägg/spelsystem som WoW.

Fluffiskanin
0

Tja, va länge sen jag spela det jag kom inte ihåg att man bara kan spela till 5 men därimot vet jag att man kan köpa saker i spelet och bli guldmedlem. Du kanske har rätt förlåt i sånna fall, men som sagt kommer jag inte ihåg något sådant

Rumblebee
0

Det var ett tag sedan, men jag tycker att Runes of Magic är rätt likt WoW när jag spelade det. Enda nackdelen är att vill man ha en permanent mount, så måste man spendera en speciell valuta, 'diamonds'. Och dessa får man genom att köpa för riktiga pengar.
Sist jag spelade RoM, så kunde man även sälja guld för diamanter, eller vice versa, på auktions husen i spelet.

olaka
0

Guild Wars 2 fyller jag på med. Kostar att köpa in, men ingen månadskostnad.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Koggr
0

De flesta MMO idag "efterliknar" WoW, som i sin tur har "snott" mycket från Everquest. Runes of Magic har väl i stora drag beskrivits som en klon av WoW, annars finns ju SWTOR, Everquest II, LOTRO, Aion.. ett av de främsta jag skulle rekommendera dock är Rift. Precis som tidigare nämnda titlar är det gratis, och riktigt kul dessutom. Enda spelet som för mig kan konkurrera med WoW när det gäller den typen av MMORPG med typisk "tabb-targeting".