"Åksjuk" av spel
Nån mer som blir det? Jag blir det av bl.a GTA när man kör bil. Spelade ca 40 minuter igår och blev dåsig, lätt illamående och fick huvudvärk. Har även blivit det av andra spel. Väldigt trist, det förstör spelupplevelsen. :/
Jag blir bara det av äldre skjutspel som Doom, Quake och Wolfenstein 3D därimot blir jag inte det av nyare skjutspel, men visst är det trist, men är väl bara så det är, inte så mycket att göra åt då får man spela annat eller ta någon åksjuketablett kanske? Aldrig testat att ta tablett dock..
Blir det av att blinka för lite vid starka nyanser i spel. Då börjar det rycka i ögonen och jag blir illamående. Tyvärr slutar spelandet för mig där.
Testat att sitta långt ifrån? Börjat sitta längre ifrån numera trots att jag satt lagom långt bort innan. Hjälper mer. Samt att jag ibland pausar för att dricka och hålla ögonen stängda en minut.
May the Gerbils be with you :3
Jag blir det väldigt lätt i spel med 'first person view', så som Portal. Dock kan jag hur enkelt spela diverse bilspel ett väldigt bra tag, och då brukar jag alltid sitta inne i bilen när jag kör… konstigt :P
Hum. Själv har jag aldrig haft problem med något sådant
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Blev det när jag spelade första Half-Life. Annars brukar jag få migrän bara pga dålig syn.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Kanske testa åkesjukepiller? Har dock själv inte det problemet, så om det skulle fungera till detta vet jag inte, men det var en tanke iaf.
#5 Skaffa glasögon/linser isf?
#7 Jag har glasögon, men får ont utav att använda dem. Linser har jag inte råd med.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus