X-box 360 hjälp
Okej, så… När det gäller dator och teknik så är jag som en 100 årig tant som precis fått reda på vad en dator är.
Jag ska köpa en X-box 360 250gb.
Kan man koppla den till en datorskärm (har en Samsung SC300, använt den några gånger)
, eller behöver man ha en TV? Och vad ska man göra för att den inte ska bli överhettad? Jag klarar inte av att spela ett spel mer än 3-4 timmar, kommer spela typ 4-5 gånger i veckan.
Och hur fungerar X-box live?
1. det går jättebra att koppla til en datorskärm om skärmen har stöd för HDMI, samt kan det vara bra om den har en utgång för ljud annars blir det nog en ganska tråkig spelupplevelse =P
Har själv gjort så när jag åkte till deamhack med min 360 och min laptop, kopplade båda med HDMI till datorskärmen, gick fin fint.
2. överhettad bör den inte bli om du inte blockar fläktarna.
det hälsosammaste för den är ju att ligga så öppet som möjligt, men jag har min ståendes i ett fack under TV:n med ett luft utrymme på 3cm på vardera sida för luftcirkulation och har inte haft några problem trotts att jag haft den på i flera dygn.
3. Xbox-live funkar som så att du har som standard Silver-medlemskap och kan då chatta med kompisar och browsa och köpa spel i deras market samt ladda ner applikationer oxh uppdateringar, men vill du spela online så måste du ha ett Guld-medlemskap, det kostar 69kr i månaden om du bara betalar månads vi med kreditkort, eller så kan du köpa 3 eller 12 månader i taget hos din närmsta spelbutik.
Medarbetare på Datorspel I Fokus
Vänta tills next gen kommer så köperdu ett ps4 👍😃
Eller Xbox One ;)
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
#3 shhhh det finns inget som heter så😉
Tss ;)
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
#2 Meeeen jag vill ha en X-box 360, och ps4 kommer ju ut nån gång i 2014. Jag har brist på tålamod.
#3 Nej, nej, nej och nej.
Ps4 kommer i november:3
#7 Ojdå… Fast jag har köpt en ny smartphone för några dagar sen, och ska köpa en hund snart så jag kommer inte ha råd med ps4 :(