Amnesia: A Machine For Pigs
Nu Àr det bara 24 timma kvar!!!! tagga!!!
đ
Vem mer tÀnker spela?
Medarbetare pÄ Datorspel I Fokus
Kan nÄgon fylla i, vad Àr Amnesia, A machine for pigs?
Det "vanliga" amnesia Àr jag vÀl medveten om vad det Àr, men detta?
SajtvÀrd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vÀnlig hÀlsning Brian
#1 Uppföljare
Kommer helt klart köra!
HÄller pÄ Ä taggar med Outlast!
Titta gÀrna in pÄ:
Felix HĂ€ljeskogs foton - Dayviews
Felix HĂ€ljeskog - 500px
#3 outlast ser riiiiktigt nice ut! men det fÄr vÀnta, har sÄ sjukt mycket spel som jag mÄste köra igenom just nu.
kommer spela amnesia pÄ en gÄng nÀr det kommer ut, men har bjudit in en grupp med vÀnner till fredagen den 13:e för skrÀckspelskvÀll.
it's gonna be awesome!! ^_____^
#4 hehe det slÄr Amnesia totalt! LÀskigt som fan..
LÄter nice, sjÀlv blir man sjÀlv hehe
Titta gÀrna in pÄ:
Felix HĂ€ljeskog - 500px
jag vÀntar glatt med ! förhandsbokat och ska greppa tag i kompisar nÀsta helg för att spela :D
Gött! FĂ„r se om jag hinner spela klart Outlast nu tills det slĂ€pps ut dĂ„ đ

Jag Ă€r grymt sugen pĂ„ att fĂ„ spela det nya Amnesia spelet. Men har inte spelat klart det första Ă€nnu, hehe đ
Jag har inte ens börjat pÄ det första Àn :P HÄller pÄ att bygga upp modet. Spelar just nu Dead Island med min pojkvÀn, och Àven trots det Àr ett ljust spel och jag inte Àr ensam, sÄ Àr jag skrÀckslagen :P Haha jag tror inte att jag klarar av Amnesia Àn, men vill jÀttegÀrna spela bÄde det första och uppföljaren.
Kör bara kör! :D
Titta gÀrna in pÄ:
Felix HĂ€ljeskog - 500px
#9 i Dead Island kan man iallafall försvara sig haha
#11. Lite charm att man inte kan försvara sig ju :P
SajtvÀrd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vÀnlig hÀlsning Brian
#11 Blir inte lika lÀskigt nÀr man kan försvara sig ju!
Titta gÀrna in pÄ:
Felix HĂ€ljeskog - 500px
InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.
#13 och #12 lite halv-relaterat =P
Blev just klar med Outlast, ett spel som Àr ett mÄste!
Titta gÀrna in pÄ:
Felix HĂ€ljeskog - 500px
(Varning för spoiler)
Tror jag har spelat kanske lite mer Àn nÄgon timme in i spelet, och just nu slÄr det The Dark Descent pÄ en del saker.
Good:
- AtmosfÀren Àr sjuk, inte en sekund gÄr utan att man sitter och Àr nervös och hjÀrtat sitter i halsgroppen.
- LÀtet som monstret ger ifrÄn sig Àr sÄ jÀvla vidrigt..
- Man verkar inte behöva nÄgon olja till sin lantern.
Bad:
- Verkar inte ha nÄgon meny dÀr nycklar osv samlas.
- Verkar inte finnas nycklar, sanity potion osv heller, har dock inte spelat klart Ànnu men det borde ju ha kommit nÄgot pÄ vÀgen?
- Onödigt mycket dörrar som Àr lÄsta med nÄgot konstigt lÄs.
SÄ genom det jag har upplevt under min speltid hittills sÄ Àr A Machine For Pigs lÀskigare, men lite svÄrare!
Titta gÀrna in pÄ:
Felix HĂ€ljeskog - 500px
Har nu spelat klart A Machine For Pigs, och mÄste sÀga att jag vart lite besviken faktiskt..
LÀskigt vart det, inget snack om saken, tycker det slÄr bÄde Outlast och Dark Descent nÀr det gÀller den dÀr spÀnda, rysande kÀnslan, för den sitter igenom hela spelet.
Det Àr dock svÄrt att jÀmför dom tre spelen, dÄ Dark Descent och Outlast kÀnns mer som panik spel medan A Machine For Pigs vÀnder sig Ät sjÀlva storyn och atmosfÀren.
Som jag skev tidigare, man har ingen "inventory" och man behöver aldrig fylla pÄ lantern, man har ingen sanity sÄ man kan kolla pÄ monstret utan att flippa ur.
Det jag dock mest vart besviken pÄ var monstrena, jag fick liksom inte samma panik kÀnsla av dom som man fick av dom i Dark Descent. Det enda som gjorde monstrena lÀskiga var ljuden dom gjorde ifrÄn sig, det gav mig rysningar.
Men i helhet sÄ Àr spelet riktigt lÀskigt, ett spel som alla skrÀck Àlskare borde spela!
Titta gÀrna in pÄ:
Felix HĂ€ljeskog - 500px