Billig speldator?
Hej, jag letar efter en speldator helst under 8.000. Den ska kunna klara av b.la World of Warcraft.
Har kollat på Elgiganten och liknande, men det känns som att de inte har så bra utbud… 
Någon som har något prisvärdigt tips?
❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta
Köp inte på elgiganten. Aldrig någonsin. Kolla inet.se, komplett.se och möjligtvis cdon.se. Fördel om du känner någon som kan datorer då du sparar mycket pengar om du köper allt i delar och bygger ihop det själv.
Jo, har en kompis som bygger ihop något på komplett.se just nu, färdigmonterad då såklart. Har ingen kunskap i datormontering alls.

Om du kan bygga själv eller känner någon som kan bygga själv så har du ett bra paket här. Jag lämnade lite utrymma för att du ska kunna lägga till ett operativ system. Och kanske om du vill att Inet bygger datorn åt dig men då kommer priset nog gå på strax över 8000kr. Sen i framtiden om du vill uppgradera datorn så blir det väldigt lätt. Bara att köpa någon ny komponent, grafikkort t.ex. Köper man en fabriks dator, Acer t.ex. så blir det inte lika lätt att uppgradera.
Förresten, är det stationär du är ute efter? 🙂
#3 Jo, stationär :)
Jo har en liknande här, är den bra?
Ska åka till OverClockers i stan och kolla vad dom har också.

Före detta Tricom har bra datorer, jag köpte nyligen en ur deras Gamer God serie som jag är mycket nöjd med, den gick på över 10000 men det finns ju flera i den serien, dom heter numera Alina men har fortfarande kvar den fina service som var Tricoms kännemärke
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#4 Den där funkar också bra. Lägga på lite extra för en 660ti GPU och en Intel i5 4570 processor. Kanske t.o.m. 4670.