Streama skräckspel
Så, nu har min kompis kommit på att jag aaaavskyr läskiga spel. Samma som att jag avskyr läskiga filmer. Så han vill därför att jag streamar när jag spelar, haha. Kan nog bli komiskt! xD
Jag kommer ihåg när jag tog hem 3 kompisar för att spela Amnesia, jag hade redan klarat de 2 gånger så dom fick prio på att spela.
Jag önskar så att jag hade filmat!
Den ena sprang panikslaget runt i cirklar vid minsta lilla ljud, den andra kunde inte ta ett steg utan att få panikångest, den tredje var den enda som kunde hålla sig lugn nog att faktiskt spela ordentligt.
Bäst var när dom kom ner i fängelset första gången och dom möter första monstret, han som spelar springer i panik tillbaka startrummet och stänger gallerdörren bakom sig men verkas glömma att det går att se igenom dörren och ställer sig och bara glor på dörren.
Klart som korvspad kommer ju tillslut monstret och ser honom genom gallerna och rusar in och börjar banka på honom.
Alla tre sitter och skriker för full hals, han som spelar stutsar panikartat runt i cirklar medans han stadigt förlorar hälsa, en annan sitter med armarna för ansiktet och den tredje, en stor och bred kille på 190cm, håller min companion cube plushie framför sig som en sköld och blundar och skriker "TA BORT DEN! TA BORT DEN!"
It was hilarious I tell you 😈
Medarbetare på Datorspel I Fokus

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Åh, det hade man velat se :) Jag spelar Amnesia lite då och då och brukar spela in. Om ni vill kolla så är videon nedan :)
#1 Hahaha åååh vad kul! Jag misstänker att min pojkvän och min kompis satt och skrattade tills de fick ont när de såg mig spela nyss. Jag höll på att verkligen få panik.
#2 Hah, vad roligt att se! :D
Måste nog spela in och visa er någon gång, haha.

#3 Det måste du göra :)
#2 Kan du berätta lite mer om Amnesia, för det var riktigt kul att se filmen.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
#2 Sen får du jättegärna berätta lite hur du spelat in :) Jag har rett ut hur jag ska streama, men vet inte hur man spelar in.
Jag använder Twitch och Open Broadcaster Software.

#5 Vill du att jag ska skriva om hur det är eller? Som en snabb recension? :P Jag har nyligen gjort en ny videon som man troligvis kommer kunna se ikväll där jag använder min nya mickrofon, så ljudet är mycket bättre :)
#6 Jag använder Fraps för att spela in. Funkar väldigt bra. Men nu med tiden har fler bättre och mer avancerade program tillkommit. T.ex. Dxtory och Mirillis Action.
Men Fraps funkar utmärkt till att börja med. Kostar ca. 150kr. Sen redigerar och renderar jag videon i Windows Movie Maker :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är den nya episoden. Ursäkta OT, ska inte ske mer.
Det hände inte så mycket. 😃 Vad går spelet ut på? Finns där några otäcka monster också? (Det verkade så🥶). Vad är det för ett spel? Berätta mer för en Dinosaurie, som mest spelat på PC:n och numera på PS3:an och (Xbox 360).

#9 Det går nog inte direkt ut på något. Typ att finna någon speciell person och döda denne och sedan ta sig ut ur huset. Det är väl mest storyn som gör spelet. Och den ständiga rädslan att ett monster när som helst kan dyka upp. Men det är väldigt bra story. Ibland är det lite pussel och det är kul att se hur man tar sig igenom slottet.
Otäcka monster finns det. Läskiga ljud, spöken och illusioner som skrämmer skiten ur en. Jag vet inte om det finns flera olika monster. Men i alla fall ett monster är det, och denna är inte snäll :)
I början tycker man att det är hur j*vla läskig, men sen vänjer man sig och då blir det läskigare. Så det når typ nya nivåer av läskighet ibland, typ :)
Jag rekommenderar dig verkligen att spela det, såvida du inte är rädd som en hare ;)
#9 Spelet går ut på att man spelar arkeologen Daniel som har druckit en bryggd för att tappa minnet och lämnat ett kryptiskt meddelande till sig själv om att man måste söka upp ägaren av det öde slottet och döda honom.
Daniel lider av extrem mörker-räddsla och kan därför inte stå i mörker hur länge som helst, men i slottet finns det ohyggliga varelser och något okänt som är ute efter att döda en och står man i ljuset blir man lätt byte för dessa varelser och ens enda försvar är att försöka fly och gömma sig om man blir upptäckt.
Båda ens hälsa och ens psyke tar stryk desto längre ner i slottets avgrunder man tar sig, och på vägen är det massor med pussel som blockar ens väg till baronen, och hela tiden dyker det upp ledtrådar till vad som gjort att Daniel hamnat i den situation han är.
Spelet är extremt atmosfäriskt i allt från ljussättning och ljud till gameplay, och det är ett av de mest välgjorda skräckspel du kommer hitta på marknaden just nu och finns bara till PC.
Uppföljaren Amnesia: A Machine For Pigs är plannerad att släppas till PC den 10:e September

#9 Perfekt beskrivet! :)
Tack både felle-j och Nerdysiamese. För tillfälle har jag flera nya spel, men det är bra att veta om jag skulle råka se det (billigt, för jag är bortskämd med den stora skärmen till PS3 och X-BOX).
#13 Du lär inte se det i någon fysisk butik, det var väldigt få exemplar som faktiskt skeppades ut till butiker, lättast är att få tag på det genom Steam, där kostar det ganska litet iom att det är ett indie-spel, det kostar just nu för 14,99 euro (typ 140 kr).
Att spela på PC begränsar ju egentligen en inte ifrån att spela på "den stora skärmen", Jag spelade det på TV:n, kopplade datorn med HDMI och körde med trådlöst tangentbord och trådlös mus, gick super och var smidigt när jag hade skräckspels-kvällar med polarna ;)