The Walking Dead
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har snöat in mig på detta helt fenomenala spel! Jag absolut älskar det! Älskar att man styr historian själv, och jeflar, redan har jag flera gånger typ känt "oj, det där var dumt gjort"… 🤦♂️
Tycker grafiken och animeringen är helt underbar också, ger verkligen en skön känsla när man spelar. Egentligen är jag inte jätteförtjust i denna typen av spel (jag blir så stressad att jag typ får hjärnblödning och dör) men jag kan verkligen inte sluta spela. Och alla scener är typ dödsbra, inte bara en gång har jag fått tårar i ögonen eller typ känt "åååh, vad braaaaa!!!!!"
Jag har nog inte blivit så här bortblåst av ett spel på många år! 😮
Någon annan som spelat det? Om inte så kolla trailern nedan och kör på en gång!
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Jo, det är ett härligt spel, fast jag har aldrig spelat det. :P Men har sett en del på YouTube och har en kompis som älskar det :)
#1 Nu sitter jag i en situation där jag var tvungen att pausa och typ sliter mig i håret och VET INTE VAD JAG SKA GÖRA HERREGUUUUUUUUUUUUUUUUUD VEM KAN MAN LITA PÅÅÅÅÅ?!?!?!?!
*får cp-ryck*

#2 Haha, svårt val :D
#3 JA! 😮🤦♂️
sjukt bra spel! Jag har spelat igenom det några gånger och har det till både 360 och PC.
Som du säger känns många av valen viktiga och att nästan allt har en stor impact på historien, och jag har fällt många tårar över det spelet.
Men svåraste beslutet för mig, och det var typ inte ens som ett riktigt beslut, men det var nog under min första spelomgång i slutet på akt 4
usch säger jag bara.
Medarbetare på Datorspel I Fokus
Låter intressant. Jag tänker besöka spelbutiken i sta'n nästa vecka, så därför frågar jag er vad som är bra i spelet och vad som är dåligt.
Det jag inte tycker om i spel är när man måste vara snabb på knapparna, flera i en följd.
Nu köper jag mest spel till min PS3:a för den stora TV-skärmens skull. Jag har en x-BOX 360 också, så spel som inte finns till PS3:an men till X-BOXen fungerar de också.
Jag har alltid tidigare spelat på datorn, men numera vill jag ha den stora bilden, så jag tror inte jag kommer att köpa fler spel till datorn (om de inte är mycket lockande till lågt rea-pris).
Är det ett spel som kan passa till en Dinosaurie?
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
#6 Alltså, jag tycker än så länge att ALLT är bra. Däremot måste man vara snabb, typ sparka zombies i huvudet, sikta på saker, trycka på Q repeterat tills man lyckas knuffa bort någon, osv. Så om du ogillar sånt är det kanske inget spel för dig.
#7 Tack för en bra beskrivning. Då avvaktar jag. Jag har lite svårt att hinna med om det ska vara för mycket sådant. Kanske jag testar det när det kommer på rea. 😃
#8 Det är dock varvat med pussel och sånt också, och det gillar jag.
#6 Det är ett peka-klickaspel med action sekvenser, det är färre knappkombinationer på xboxen än på pc, och generellt så är det ganska förlåtande för om man inte lyckas på en gång, så jag tycker absolut inte att det ska avskräcka dig från spelet.
The Walking Dead rekommenderar jag alla som gillar storytunga spel, och var tillsammans med Dishonored och Spec ops: The Line de mest prisbelönta och hyllade titlarna förra året.
Medarbetare på Datorspel I Fokus
#9 och #10 Tack. Då får vi se vilka spel de har när jag kommer dit. Det står några andra grejor på önskelistan men det brukar bli en hel del när jag är där. 😃
Det är väl ändå att överdriva å det grövsta att säga att man behöver kunna vara snabb i detta spel? Visst förekommer det några få sekvenser där man inte har obegränsat med tid på sig att klara nåt, men det är ju aldrig mer än "flytta markören till rätt plats och klicka på rätt knapp" och misslyckas man får man ju direkt försöka samma ställe igen.
Dessutom är de situationerna sällsynta. Alla klarar av att spela TWD tror jag. Och det är det värt.
Nu är jag färdig med det dumma spelet! Eller det är inte dumt, det är hur fruktansvärt underbart som helst. Gud så jag har svurit och gråtit. 🤦♂️
Men det är dumt för att det är slut. 😮
Helt ok spel, men tyckte att det var alldeles för förutsägbart och en del dåliga beslut ang. storyn som tyder på idétorka. Ändå helt klart värt att spela igenom en gång :)