Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikettcrossplatform
Läst 4324 ggr
BettaSplendens
2012-07-22 20:21
0

The Elder Scrolls V: Skyrim

Tänke att vi får göra en tråd åt världens mest underbaraste spel, Skyrim! :D

Jag har spelat ett tag men kan dock inte spela jätteofta eftersom det är bara min storebrors speladator som klarar av det (jag har mac så det är ändå kört), men det blir i alla fall ganska ofta ändå.

Min gubbe jag spelar på Heter Luna och är en level 28 Nord. Använder mycket pilbåge (har glass bow) och one handed swords.

Jag verkligen älskar detta spel. Får rysningar när jag tänker på det… så underbart vackert! Verkligen min typ av spel.

Det bästa är faktist att det inte är online spel, har spelat mycket wow i mina dar och när det är online får man mycket press på sig själv, tider att passa för raidsen, man får inte göra något fel eftersom dår får man dåligt rykte och måste i värsta fall byta server osv. Sen är det skönt att bara spela med sig själv och spelgubbarna. Inga störiga människor som står och blockar saker osv…

Aja i alla fall någon annan som spelar deta UNDERBARA spel? :D vad är roligast enligt er? :)

Geru
2012-07-22 23:14
0

Jag har inte riktigt spelat igenom hela spelet, alltså mainstoryn då, men jag har spelat det massor :) Har en Khajiit mage som jag brukade lira på :)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Vidgar
2012-07-23 09:22
0

Har spelat det o det var inte riktigt något för mig. Huvudstoryn var över hur snabbt som helst(var inte ens lvl 20) och har testat göra sidouppdrag men det var inget som roade särskilt länge. Klarade spelet med en nordkrigare gjorde hela magedelen med en alv just det gjorde även krigardelen med norden. Det tråkiga är att det är nästan bara drakarna som är roliga att möta sedan finns det inte så många olika varelser.

Geru
2012-07-23 12:38
0

#2 Finns ju sååå mycket mer i spelet än mainstoryn. Själv tycker jag att sidstorysarna är mer värda än mainstoryn. Speciellt dom med olika Daedric prinsar.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

KlyX
2012-07-24 08:08
0

Fast rätt som det är så har man gjort ALLT och då är spelet slut. Lite tråkigt. Men ja, i två-tre månader var det världens bästa sak typ.

Och jag tycker det är synd att det inte är online spel, hörde nåt om elder scrolls online som var på gång och det tror jag blir hur kul som helst Skrattande

Geru
2012-07-24 11:52
0

#4 Heeeelt säker på att du gjort allt;)? Det finns en väldig massa påskägg i det spelet:P

-Stephen Hawking

KlyX
2012-07-24 12:54
0

Ja, satt på wikin till slut för att hitta nåt man inte gjort Skrattande

lite fusk iofs

Geru
2012-07-24 12:58
0

#6 Nice jobbat:D Det ska ju ha kommit en expansion med :P har du klarat den med då?

-Stephen Hawking

KlyX
2012-07-24 13:00
0

Nej, det har jag inte! Det låter ju mycket bra måste jag säga. Ska genast kolla detta.

Tack för tipset

Randen
2012-07-30 23:01
0

SKYRIM ÄGER!!!!!!!!!!!!!!! själv e jag på min bästa level 41, jag kör alltig med mods. min favorit race är redguard för att de är bra med one handed. jag använder dawn breaker eller deadricksword. jag använder dragon bone bow. mitt favo mod build your own home! ska lätt skaffa dawnguard när det kommer till pc! :))))

Hanna
2012-08-09 14:16
0

Älskar Skyrim :) Är på level 63 eller något. Har en del mods som förgyller det ytterligare.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

BettaSplendens
2012-08-09 16:57
0

#10 Vilka mods, om jag får fråga? :)

Hanna
2012-08-09 19:55
0

#11 Euhm, det är väldigt många! Men massa som förhöjer grafiken samt en mod som fixar väldigt mycket fler monster :) Även lite mer onödiga som att man kan ha fler husdjur samt att det finns duvor och sådant xD

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

BettaSplendens
2012-08-26 22:49
0

#12 Sent svar hehe, men kul, ska försöka övertala brossan att jag får installera nåt mod, är riktigt sugen på det "master shapeshifter" :)

Tycker alla borde höra denna låt http://www.youtube.com/watch?v=Ly-dWbwfpRI får rysningar! Så sjukt fin! :) Den finns i The bee and the bard inn i Riften, om man nu vill höra den gamelive hehe.

BettaSplendens
2012-08-26 22:55
0

Skyrim är också ett riktig bra spel för rollspelare, eller dom som tycker om att göra andra saker än questar.. Jag kan göra lite allt möjligt, typ göra fina begravningar till dom som mist livet i en drak attack (okej sjukt konstigt men hahaha) med blommor osv.. Eller gå runt och prata med alla, hitta den finaste klänningen, upptäcka naturen och massor av med.

Har någon av er också sett papegojan (aran) i ett träd utanför Riwerwood? Ser jättekonstigt ut, mitt i skandinaviska landskapet har en exotiskt papegoja fastnat Tungan ute

Hittade en dålig bild http://i.ytimg.com/vi/1drChUge0V0/0.jpg , ni får kolla själva efter den, ni borde höra nåt konstigt ljud också när man går förbi. Är vid vägen näre Riwerwood till Whiterun :P

Chieko
2012-08-31 17:29
0

Jag är ingen superduktig spelar så jag uppskattar en väldig massa i skyrim vs wow. Typ PAUS <3 haha. Och spara! Och att man kan göra allt det i en fajt. Och att man kan ställa ner svårighetsgraden. Och att det inte kan komma en massa andra spelare och döda mig, eller att göra saker med andra spelare och suga (jag är verkligen inte bra, speciellt inte på pvp). Sen är det lite tråkigt också att det inte finns andra spelare inne, jag kan ju inte tigga guld av kompisar till exempel ;)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Itchy
2012-09-03 13:37
0

jag testade att spela Oblivion när det kom ut, men jag fastnade aldrig, men så testade jag att spela skyrim i våras, ett halvår efter att det kommit ut, och O M G…detta är enl mej det bästa spel som släppts någonsin, det tar aldrig slut, oavsett hur många timmar du sitter bakom skärmen :)

You can't spell Bitchy without Itchy

darkness
2012-09-21 16:21
0

Har spelet på ps3. Min pojkvän tvinga mig att testa de och jag är fast ^^, Spelar nog 6h om dagen nu när jag är sjuk ^^

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Itchy
2012-09-21 21:03
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag skaffade mej 2 st skyrim tatueringar i tisdags…så hooked är jag XD

BettaSplendens
2012-09-21 21:18
0

#18 Är dom riktiga? :)

Itchy
2012-09-21 21:20
0

#18 ja :)

(fast mina bröder var övertygade om att det var airbrush)

BettaSplendens
2012-09-21 22:33
0

#20 Häftiga! :D

Itchy
2012-09-21 22:38
0

tackar ^_^

Calcifer
2013-07-25 16:59
1

Älskar Skyrim. Nu när nya Falskaar finns måste jag ju spela det. Har alla tilläggen också. Och en massa mods. Nu kör vi!

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

felle-j
2013-07-25 18:40
0

Jo, Skyrim är ett väldigt fint och roligt spel. Spelar det dock inte så jätte mycket

[Sandi92]
2013-07-25 20:52
0

Skyrim är kul. Synd att det är så laggigt på PS3.

felle-j
2013-07-25 20:56
0

#25 Är det? Jag spelar på PC så har ingen erfarenhet av Skyrim på konsol. Har sett lite gameplay på xbox360 men där laggade det inte.

Gurky
2013-07-25 21:16
0

Någon som har testat några av dessa mods http://www.asot.es/2001/09/skyrim-mods.html? Ser sjukt snyggt ut, men givetvis blir det ospelbart om man har igång alla samtidigt. Får sätta en dag åt att hitta den bästa kombon när jag har tid 😃

Mitchika
2013-07-25 21:41
0

Åååh, vad jag älskar Skyrim! 😍

Har spelat närmare 500 timmar på PC och jag ångrar inte en sekund av dom. 😇

#23 Åh, berätta gärna hur du upplevde Falskaar och hur det var! Jag har gått i valet och kvalet över att ladda ner det eller inte, så det vore jättekul att höra någon annans personliga åsikt innan man laddar ner det själv. 🙂

#27 Jag har testat massa roliga mods, temporärt och permanent, och det gör spelet bara roligare! 😃

Häromdagen lyckades jag göra min allra första, egna basic follower i Creation Kit som fungerar vettigt i spelet. Han slåss som han ska, attackerar inte fiender när dom dyker upp utan bara om fienden attackerar mig eller om jag attackerar den (SÅ SKÖNT!), smyger utan att trigga fällor och han är marriageable. 😃

Dom enda fel jag har upptäckt med honom hittills är att hans fötter sjunker pyttelite i marken (det tror jag dock att jag kan fixa) och han har ett dialogfel (som inte påverkar hans funktion som follower). I övrigt så är jag helnöjd med honom. Glad

Om det bara kunde sluta vara så äckligt varmt så jag orkar göra saker igen ska jag försöka lära mig mer om Creation Kit och se om jag kan utveckla honom lite mer och förhoppningsvis även skapa ett quest med honom.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Itchy
2013-07-25 21:46
2

#23  jag blev faktiskt besviken på falskaar, såeciellt när jag såg massvis med trän som var placerade på tydliga rader :/ såg bara så hemskt konstgjort ut, och sen eftertexterna som höll på i 10 minuter utan möjlighet att spola förbi -.-

och störde mej som fan på de nya khajiit,argonian & orc rösterna

Calcifer
2013-07-25 22:12
2

#29 jag Tycker man får tänka på VEM som skapat Falskaar och varför. Kan du göra det bättre så kör på. ;)

Gurky
2013-07-25 22:20
1

#30 Fast så kan man inte resonera…du behöver inte vara bättre för att kunna tycka att någon gör något dåligt.

[theeman]
2013-07-25 22:22
0

Är i lvl 33 på ps3:et

Calcifer
2013-07-25 22:31
2

#31 Däremot får man nog ha rationella krav om man inte kan göra det bättre själv. Speciellt från någon som inte tjänar miljoner på allt jobb de precis lagt ner utan gjort det för att det är kul.

Itchy
2013-07-25 22:45
1

tillägg, störde mej extra mkt på att man behöver betala 500G för varje resa till och från falskaar -.-

de pengarna kan man ju spendera bättre

Gurky
2013-07-26 06:02
1

#33 Tycker man att något är dåligt så gör man. Omständigheterna är totalt irrelevanta. Spelar ingen som helst roll om det är en unge på 10 år eller en speldesigner som har gjort det. Min upplevelse är densamma. Sen kan man ha åsikter om det är bra gjort under omständigheterna, men det är något helt annat.

Calcifer
2013-07-26 07:46
2

#35 Jag sa inte att man inte fick tycka något var dåligt, jag motsätter mig gnäll om att träd inte är bättre placerade. Det är ett "problem" man får räkna med med tanke på vem som gjort det och att ställa skyhöga krav på perfektion i omständigheterna som är känns bara onödigt och då kommer man alltid bli besviken.

Pose-idon
2013-08-13 23:37
2

Älskar Skyrim! Har över 400 h. :D Har en wood elf archer/stealth som jag har kommit till lvl 64 med. Har dock just börjat med en ny karaktär, en breton assassain som snart är lvl 20 (minns inte riktigt ^_^).

Tycker det är fantastiskt hur mycket arbete skaparna har lagt ner på spelet, alla böckerna och historierna. Älskar också hur man kan välja så fritt i spelet, man kan verkligen spela det hur man vill och ingen kan hacka på en för att man spenderar fem timmar i en av städerna *host*wow*host* och håller på med smithing etc. Allt så så vackert, älskar att ta massa screenshots.😃Självklart finns det saker som kan förbättras, inget spel är perfekt, men det är ju det man använder mods till. 😉 Skyrim har fått mig intresserad av The Elder Scrolls i huvudtaget och har nyss börjat spela Oblivion, helt underbart spel! Även väldigt sugen på att skaffa Morrowind. 

Ser fram emot TES Online när det kommer ut. 😃

//Elin

[MikeW]
2013-08-13 23:49
0

Min högsta level som jag har haft (utan fusk) var lvl 61.
Men jag hade så många saves och tänkte ta bort gamla som jag inte har någon användning för.. And guess what?

Jag råkade ta bort min save där min lvl 61 var på -.-
I WAS PISSED.

Så efter det började jag köra med fusk och sånt.. Jag hade redan klarat av spelet så varför inte liksom.

Så jag började med fusk och massa mods :D Spelar inte så mycket längre dock.

Köpte en ny skärm till min dator och skyrim har blivit mycket segare av någon anledning efter det.
Har inte heller så bra grafikskort så..

Spelar inte ofta alls längre.

felle-j
2013-08-14 00:53
0

Jag har inte spelat så jättemycket Skyrim. Men på senare tid har det blivit mer och mer. Bara idag (igår) så spelade jag nog 3 timmar. Har totalt runt 20h.

Jag älskar Skyrim. Hur det är uppbygt, designen, friheten, allt! Det är ett fantastiskt spel. 

Önskar verkligen att jag hade en bättre dator så att jag kunde maxa Skyrim och även kanske även nå mod som höjer grafiken.

Det blir nog en sen natt nu med en massa Skyrim spelande. Skämtar

#38 Om du hade låg upplösning på din förra skärm och nu kanske uppgradera dig till en skärm med 1920x1080 så blir det mycket mer krävande.

felle-j
2013-08-14 03:16
0

Jag ha en fråga angående Skyrim. Det kommer nog fler fråger då jag inte är så jättekunnig vad gäller Skyrim. 🙂

Men det är så att jag har en pilbåge, Dwarven Bow of Burning, och när man använder den så är det en liten grå mätare där vid Staminan. Vad är det för något? Fylls den på automatiskt? Om inte, hur fyller man på den? Och är pilbågen fortfarande användbar efter att mätaren är tom?

Calcifer
2013-08-14 03:19
1

#40 Det är hur mycket "magi" du har kvar, dvs Burning då i detta fallet. Den fyller du på med hjälp av Soul gems. När den är tom är pilbågen en vanlig pilbåge, så du kan använda den men magin fungerar inte.

felle-j
2013-08-14 03:36
0

#41 Okej, då förstår jag lite bättre :) Men hur fyller man på med Soul Gems?

Itchy
2013-08-14 05:49
0

#42  man fyller på soul gems genom att ha tomma soul gems i inventory, och sen finns det 2 sätt, antingen så använder man spellen Soul Trap, som brukar finnas att köpa hos en court mage

eller så letar man reda på ett färdigenchantat vapen som har Soul Trap Enchantment på sej, och sen går man runt och dödar lite med vapnet

(sen kan man ju köpa färdigfyllda soul gems)

http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Soul_Gem_%28Skyrim%29 här finns lite mer info om soul gems, och vilka soul gems som fångar vilka typer av själar

lycka till med själajagandet ;)

felle-j
2013-08-14 12:01
0

#43 Jag tror jag förstår någorlunda nu :) Dags att börja utforska lite

felle-j
2013-08-16 03:29
0

Ännu en fråga :) Denna gång gäller det DLC:erna till Skyrim.

Jag har funderat lite på att skaffa någon DLC till Skyrim men är osäker på hur dom funger.

Blir det som ett till spel vid sidan om, eller som en annan värld som man kan byta till i menyn? Eller är det bara en patch typ som utökar ens värld och lägger till nya saker?

Calcifer
2013-08-16 03:31
0

Det utökar spelet. Så du är i samma värld.

felle-j
2013-08-16 03:38
0

#46 Okej, så bra då :) Jag var lite rädd att det skulle bli som ett till spel :)

Itchy
2013-08-16 04:54
2

jag har alla 3 Dlc's, och kan starkt rekommendera samtliga :)
Dawnguard, massor av nya vapen, man kan göra efna pilar, och så awesome questline ;)

Heartfire, bygg hus & skaffa ungar

Dragonborn…OMG!!!!!! älskar den DLC'n, en liten bit av morrowind, och massor av nya varelser & platser att utforska, och så ännu mer awesome questlines, och så lite encore av en NPC som var med i Morrowind ;)

(och en Silt Strider)

felle-j
2013-08-16 13:32
0

#48 Då ska jag banne mig skaffa alla! :D Men vill först spela lite mer av vanliga Skyrim :)

felle-j
2013-08-17 17:21
0

Äh, nu kan jag inte hålla mig. Villa ha alla DLC's! 

Men jag undrar, om jag köper Legendary Edition av Skyrim, då får man ju med alla DLC's plus Skyrim. Till ett väldigt bra pris också. Skulle jag kunna göra så att jag själv använder alla DLC's och sen ger bort Skyrim som man får med, till min brorsa? Det borde väl gå, om man får en kod för varje DLC.

Itchy
2013-08-17 18:04
0

#50 tror tyvärr inte att det går :/ allt är packat i ett stort paket

men du kan ju hitta de tidigare DLCerna billigt, själv så köpte jag Hearthfire för runt en tjuga, och Dawnguard för 57:-

felle-j
2013-08-17 23:41
0

#51 Okej :( Inte heller med den fysiska utgåvan?

Itchy
2013-08-17 23:50
0

#52 när det är bara en kod för rubbet

felle-j
2013-08-18 00:46
0

#53 Okej. Då får jag köpa var för sig.