Rekommendera F2P MMO-spel!
Jag är personligen något av en MMO-nörd. Spelade WoW i alldeles för många år men efter alldeles för många enligt mig fel ändringar i bl.a klass-systemen så har jag lite svårare att hålla intresset uppe, dessutom har jag som student (med 2 barn) inte alltid riktigt råd med 120kr/mån.
Så, jag är ute efter fler tips om bra MMORPG som är gratis att spela. Och gärna några ord om vad det är som gör det så bra!
Har testat/spelat dessa MMO rent generellt:
Warhammer Online: Gillar här verkligen de så kallade "public quests" där en event i en zon startar och man kan hjälpas åt att ta sig igenom alla faser.
Rift: Lite samma sak, kan vara riktigt episka events i Zoner men har svårt att fortsätta mitt spelande då det mot högre levels (46 idag) börjar bli fruktansvärt segt att levla.
Age of Conan: Intressant i början med det nya systemet att slåss för melee-klasser men tröttnar fruktansvärt fort på det rent generellt.
Neverwinter: Ganska nytt, rätt skoj och ganska enkelt att ta sig fram i men blir väldigt snabbt enformigt.
Planetside 2: Antagligen det bästa och garanterat det snyggaste MMOFPS som finns, spelar det emellanåt fortfarande, inte direkt aktivt dock.
TERA: Har återkommit till TERA efter att inte ha spelat det på väldigt länge, spelet har nu blivit intressant igen, mycket tack vare att man levlar, och dödar, bra mycket fortare än när jag spelade sist. Gillar action-elementet i striderna, ogillar att man inte riktigt kan avbryta en serie slag mitt i för att ex blocka snabbt. Ogillar också att man inte kan röra sig samtidigt som man slåss, men det är överkomligt.
Firefall: Spelat sen mid-alpha ungefär, sporadiskt. Rätt snygg TPS/FPS-MMO som dock faller på att det alltid känts relativt grindigt. Kul i PvP dock.
Guild Wars 2: Spelar ganska aktivt i perioder, gillar utformandet väldigt mycket. Inga givna quests utan man springer runt i världen, utforskar och hjälper. Massiva events med kraftiga slutbossar gillas. Sen har vi ju det faktum att man egentligen aldrig blir starkare i låglevel-zoner pga deras system där man skalas ner i level baserat på zonen man är i. Det gör att inget någonsin blir superlätt.
Det var några iaf, har spelat LotRO sporadiskt, EQII, Star Trek Online, SWTOR… Kanske måste bli så att jag hoppar kraftigt mellan f2p-MMO-spelen för att kunna ha intresset uppe.
Någon som kan tänkas ha några att rekommendera? Även andra F2P-spel kan rekommenderas, där blir det mest Blacklight: Retribution och Hawken för mig, även om det var ett tag sen jag körde igång dessa idag.
WAR är väl inte riktigt free2Play? bara vissa områden/levlar som på WoW? Jag får då inte spela free då jag startade upp mitt konto.
Annars så finns ju Lineage 2 som är f2p numera, dock så är det inte bra direkt för precis som när det kostade så är det enormt mycket bottar där.
World Of Tanks är också jätte roligt, MMO med stridsvagnar. Själv gillar jag ' arty party', aka spela artilleri och bråka med folk.
LotrO - Lord of the rings MMOet, jag vet att jag uppskattade det högt när jag spelade det för första gången då det var pay to play. Vet inte hur det ser ut och är idag
Sedan finns det säkert mer men jag lider av tröttskalle ._.
WAR har aldrig varit f2p det stämmer, var antagligen för att jag inte hade tid att spela längre senast som jag inte tänkte på det. Spelade det när hade subscription en gång i tiden. Gillar det till stor del fortfarande men det har för många brister.
World of Tanks har jag småspelat lite till och från, men det är lite för långsamt för mig! :P Men jag spelar det fortfarande men väldigt sällan.
Jag har nyligen installerat LotRO igen och jag gillar stämningen i det, men jag har svårt för combat, som känns väldigt segt och känns som långsam respons på knapptryckningar.
Jag spelade war från och med ( lite innan ) det släpptes, jag tyckte om stämningen osv. Tråkiga var att just då hade dom släppt det lite för snabbt så det var en del buggar ( iofs jag hade mest kul åt dem, tex 'björn hästar' var underbart att se lol ) . Gillade dock inte överföringen, det effade upp en hel del på mitt konto så jag gav upp på att försöka öppna det tills jag hörde det skulle vara 'gratis'. Vilket var mer av en halv sanning :P
Jag tycker om WoT, spec som arty då. Men om man vill ha mer speed tror jag att man ska vara tank hunter?
Jag minns knappt hur det var i combat, var så längesedan. var också ett mmo som jag köpte när det släpptes, roade mig på RP ställena. Då folk ansträngde sig att spela roller överallt. Och sedan försökte spela instrument, det var då den stora 'macro kriget' startade. xP
Aion ska väl vara free2play nu också? har inte testat det själv dock.
Aion är free2play ja, men det är fruktansvärt grindigt! Verkligen fruktansvärt!
AOC ? ^^ tror det har blivit F2P iaf, tycte det var grymt awesome när det kom fast min dator var inte nog stark för att få den spelkänslan jag är ute efter, anske man ska prova sig på det igen 😃
Ja AoC har varit F2P ganska länge nu. Grafiken är ok men jag har svårt för att komma in i combat, känns lite som quick-time events..
Tycker det är kul pvpn är roligare iaf, och det är väl mest det jag gör i mmos 😂