Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikettpc
Läst 584 ggr
robobengt
2013-08-05 14:14
0

Warmachine: Tactics

Så om man gillar turbaserade strategispel är det fyra dagar kvar på Kickstartern till det, vad som verkar vara, fantastiska Warmachine: Tactics.

Baserat på figurspelet med samma namn är det gigantiska ångdrivna robotar och trollande gubbar som går omkring och stridar mot varandra. Eventuellt med Adam Baldwin som röstskådis.

Det kommer att bli gyt. Missa nu inte att stödja detta innan det är för sent!

http://www.kickstarter.com/projects/409030043/warmachine-tactics

Zolah
2013-08-05 14:55
0

ser verkligen ut som warhammer, aldrig hört talas om detta förut?

tåls verkligen att kika på :D

robobengt
2013-08-05 15:52
0

#1 Vad menar du? Jag har hört talas om Warhammer. Warmachine är koolare. :p

Dessutom är Adam Baldwin med! <3

Zolah
2013-08-05 16:19
0

Warhammer är ett väldigt stort merchendise ^^ både dataspel, figurspel och brädspel.. samt rollspel… böcker och jag tror snart en officiel film ( den finns inofficiella ). Samt att det finns ytp, tre olika 'varianter' .. fantasy, 40k ( sci-fi , just 40k tyckte jag var likt detta ).

Om warmachine är coolare? kan jag inte säga förens jag spelat :3

- shrugs - ingen som jag direkt vet vem där är, är det nån tv serie kändis?

robobengt
2013-08-05 16:51
0

#3 Warmachine är figurspel, kommande kortspel, rollspel (Iron Kingdoms), böcker och nu även datorspel. Dessutom är Privateer Press inte lika onda som Games Workshop. :p

Adam Baldwin är något av en husgud för mig. Han spelar bl.a. de två ballaste karaktärerna i både Firefly (världens bästa tv-serie) och Chuck (någorlunda underhållande tv-serie).

starhawk
2013-08-09 10:25
0

Turnbaserade spel är alltid trevligt, men Warmachine har jag aldrig hört talas om förut, tycker liksom Zolah att det liknar Warhammer och där har jag redan ett par spel, får se hur det utvecklar sig. 

Adam Baldwin känner jag inte närmare till, har inte sett Firefly men Serenity har beskrivits som en uppföljare till den och den har jag sett, är han med där?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

robobengt
2013-08-09 10:38
0

#5 Både Warmachine och Warhammer är ju från början figurspel. Det går alltså inte att tänka på Warhammers inträde i datorspelen med Warmachines då de inte är likadana där. De kommer bara från en liknande start.

Serenity är avslutningen av en serie som aldrig borde blivit nerlagd. Ja Adam Baldwin är med i den filmen också. Han spelar samma karaktär som i serien. Jayne Cobb.

Koggr
2013-08-09 11:06
2

Lite OT här men Firefly är en av de bästa sci-fi-serierna som existerat. Filmen, Serenity, är helt ok också.

robobengt
2013-08-09 11:08
1

#7 OT är okej när man har så rätt som du precis hade. 🙂