Mobilspel
Det är nog endel härinne som har en så kallad "smart telefon". Och det finns nu många spel till dom. Jag har spelat många olika mobilspel men det har varit samma visa varje gång. Jag spelar spelet lite granna men tröttnar sedan och avinstallerar det. Eller så är spelet för krångligt. Så jag skulle gärna vilja ha lite tips på bra mobilspel. Spelar inte så stor roll vilken typ utav spel. Android är det jag har på min mobil men det finns säkert andra här som har Iphone så tips på AppStore spel uppskattas nog också. Ursäkta om nåt kanske blev oklart, jag skrev det här på mobilen :)
Vilka spel har du tröttna på sen innan då? Kan vara bra att veta.
Har gjort ett mobilspel som heter Break till android =P
Men tycker definitivt det finns lite guldkorn att hitta bland mobilspelen.
Layton brothers till IOS rekommenderar jag varmt om man gillar Professor Layton spelen eller pusselspel generellt.
Sedan finns ju även RPG klassikern Baldur's Gate till IOS och skall komma ut till Android, men det är främst för surfplattor
The Woods är ett sagoinspirerat skräckspel på IOS som är riktigt nice också.
Plants VS Zombies är ju en klassiker som fungerar riktigt bra på smart phones, finns till både Android och IOS.
The Walking Dead av Telltale Games finns till IOS, har man inte redan spelat det så bör man göra det, och det skall fungera mycket bra på surfplatta.
Dungeon Raid är ett Bejeweled-inspirerat spel som är sjukt beroandeframkallande, ted känns som n korsning mellan hack and slash rpg med bejeweled, finns till Android och IOS.
Game Dev Story, ett simulatorspel där du styr din egna spelstudio och "gör spel", ett mycket populärt spel som finns till både IOS och android.
Medarbetare på Datorspel I Fokus
Jag kör själv mycket gratisspel.
War of the Fallen, ett TCG som är rätt hyfsat kul, går oftast snabbt att göra det man kan några gånger om dagen.
Dark Avenger, ett relativt grindigt actionRPG (tänk Diablo-serien på PC), bara två klasser än så länge men iaf en till påväg.
Dungeon Hunter 4, också ActionRPG, också rätt grindigt. Fler klasser och bra grafik om man har en telefon som klarar det, men det tar upp nästan 1gb utrymme också..

#1 Det är en del. Men Temple Run, Fruit Ninja. Kommer inte på några fler just nu. #2 Tack! Ska kolla in några av dom :)

#2 Är det BREAK! gjord utav TEAM BLUBEE? :)
Nej, Break av Rocksolid Productions =p
Medarbetare på Datorspel I Fokus
Min nyaste favorit på mobilen heter Monster Match. Lite pokemon blandat med tetris tycker jag. ^^
Annars är nog favoriterna Wordfeud o Mindfeud (också ny hos mig… får spö hela tiden hehe). Dom är dom jag tror jag aldrig kommer att bli less med iomed att man spelar med andra.
Spelar en hel del gratisspel men det är svårt att tipsa utan att veta vilken sorts spel du är ute efter. Själv gillar jag Pocket frogs medan jag tycker Candy crush är tråkigt, men spelar det för att "alla andra" gör det. Smaken är olika..

#3 Dungeon Hunter 4 ser väldigt bra ut, men det var väldigt stort. Och Dark Avenger ska jag testa :) TCG spel är jag inte så förtjust i. #7 Wordfeud, quizkampen och liknande har jag spelat väldigt mycket så dom harjag tröttnat på. Candy Crush har jag aldrig gillat, inte heller drn typen av spel.
Jag har rätt kul med D.O.T , lite av ett collectible card game fast utan kort? rätt kul och perfa att fördriva tiden med ( finns till android och iphone)
använder en snes och n64 emulator till min surfplatta har även haft det till mobilen rättt awsm faktiskt :D

#10 Har funderat på en emulator tidigare, men har aldrig blivit av atg jag har provat. Men man laddar väl ner ROMs från datorn?

#2 Game Dev Story var kul. Tackar för tipset! :) #3 Dark Avenger var också kul. Men fler klasser hade varit kul, fast jag antar att det är på väg. Tackar för tipset här mdd :)
aaa man laddar ner spelen etc från datorn :)

#13 Okej. Men jag vet inte om de kommer gå så bra att spela på moäin mobil då den inte har så stor skärm :/ (S3 Mini)