Everquest Next
Någon annan som också ser fram emot detta MMO? Av det lilla som finns ute tycker jag att det ser lovande ut :) http://youtube.com/watch?feature=relmfu&v=pp7iAV3OIEg
Idag känner jag att det är få MMOs som lockar, mest pga deras spelare.
Jag är så less på att ha folk i chatten som klagar att spelet inte är som WoW, eller att det är en kopia… Så jag tappar helt suget :/ för det har varit samma visa varje gång jag startat ett mmo.
Jag minns tex WAR när det släpptes, fy fan så många as jobbiga wow patrioter. Det som var humorisktiskt dock var väl att det var WoW som hade snott Warhammer ideén från första början då warcraft började som ett tribute spel till det…
Så jag vet inte, jag har näst intill gett upp på MMos.
Jag har oftast en helt annan erfarenhet, brukar vara folk som är trötta på WoW och som säger hur mycket bättre X MMO är. Du kanske har haft otur? Kommer alltid finnas saker som folk vill gnälla på…
Kanske, men det känns skumt om det vore så?
Menar, jag har spelat alla möjliga MMOs genom tiderna.
Började smått med Knigth online, sedan lineage 2, en kort tid med WoW då jag föredrog L2, sedan var det LotrO etc etc.
Efter WoW burning crusade började det som infekteras av … kan man kalla det dåliga spelare? dom kanske inte spelar dåligt men deras attityder får en att vilja kräkas. Det är som om WoW är det enda mmo som funnits och att det 'alltid borde vara så'.
Ofta när jag spelar försöker jag gå in i ett spel med ett tomt sinne, träffa nytt folk och njuta av världen. Men det är svårt när man måste gå så långt till att stänga av world chatten ( bland annat.. ) för att slippa diskussioner om ett annat spel. För om det är något spel jag vill snacka om är det ju det spel jag sitter och spelar. -_-
Ska kolla lite närmare på EQ, vet att mycket gott har varit om deras gamla spel. Har som bara inte tänkt på dem då dom kostat pengar och det har varit andra mmos just då som jag hellre lade pengerna på
Jag älskar hela idéen med världen som kan förstöras mest överallt och det är en förändring dom faktiskt består. Men det känns samtidigt som om det kommer ta trollande till en helt ny nivå. Man är påväg över en bro och så står nån och bara väntar på att man är mitt på för att sen spränga den, osv.
Ser coolt ut. Hoppas att det kommer vara FTP, fast det ser inte ut så direkt.
Ser inte direkt ut heller som att det är ett mmo, eftersom dom bara visar två spelare hela tiden. Skulle gärna vilja läsa lite mer om spelet
Anledningen till att det bara är två spelare är för att det inte har varit någon officiell testning än, och dom vill visa upp spelet från dess bästa sida, det är redan sagt att det är f2p, alltså free2play, om det är vad du menar med ftp, f2p är den allmänt använda förkortningen iaf. :)
Men det är ett MMO.
#6 Okej tack :P Trodde det var ftp men det var f2p jag menade :P
FTP eller F2P är helt en smaksak, båda betyder samma sak.
FTP är redan vida använt för File Transfer Protocol. Såvisst kan man säkert använda FTP men F2P är den allmänt använda förkortningen, vilket gör det lättare att bli förstådd om man använder den (hur man nu skulle kunna misstolka någon som använder "ftp" i spelsammanhang..). Det jag vill komma till är att det är alltid lättare att använda sig av en förkortning som inte redan används i datorvärlden för att minimera risken för missförstånd. :)