Online djurspel?
Jag är mycket intresserad av djur speciellt hund och häst. Jag undrar ifall det finns några online spel där man typ bedriver avel? Även typ fåglar och smådjur går också bra.
Jag har spelat fpaw och howrse samt andra som jag knappt minns namnet på men har ni några tips?
Du kan nog googla fram några djurspel! Annars finns ju: www.spela.se, www.spel.se, www.spelo.se ! Där kanske det finns? :)
Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!
#1 Jag har googlat men hittar inget och jag söker mer spel där man skapar en användare inte där man "bara spelar" på en sida där tusentals andra spel :o
Nu är jag trött i ögat, men ett djurspel är väl Neopets.
finns lite andra med, men vad menar du med djurspel? är det uppfödning? eller ska det som bara vara lite kul med djur?
#3 Uppfödning och skötsel jag spelade tidigare Djur.nu, Kaninspelet, Marsvinsspelet och Fpaw. Just nu spelar jag endast Howrse. Men jag vill kunna skapa en användare och föda upp djur (art spelar egentligen ingen roll) samt ev tävla med dem.
Jag vet ej om man kan avla i Neopets :o
Avel kan man inte men man kan spela minispel, slåss, och en hel del saker.
finns ju också några till men jag måste ha min egen dator för att komma ihåg dem själv
Nja, finns en hel drös adoptions-spel som Neopets. Om du är intresserad av sådana också, kan jag ge länkar till en drös, har provat många. Fastnat för få, då de flesta är Neopetskloner. (Dock har jag den länklistan på en annan dator).
Av de avelsspel som jag känner till tror jag att du redan har listat (o alltså provat) de bättre redan. Har en känsla av att en hel del av de 'bättre' i mitt tycke har slutat uppdateras. Ponyisland är min favorit bland de avelsspel som jag har provat men det är först och främst ett betalspel (10dagar gratis prova på) och sedan inte naturtroget för fem öre. Men skoj för mig som gillar att avla fram olika färgkombinationer.
Uppfödning av olika hundraser som man kan tävla i Agility med. Påminner om Howrse fast med hundar. Man kan få kullar på upp till 4 valpar per kull, hundarna åldras och går bort efter en viss ålder men kan göras odödliga.
Det finns två sorts "huvudinriktningar" som man kan ha som uppfödare. Dom som satsar på hög TP (används för att tävla framgångsrikt och vinna i agility) och dom som avlar på hundarnas utseende för att få fram snygga hundar eller hundar med speciella utseenden som bland annat ställs ut i Beauty Shows. Sistnämnda är inte lika stort som agilitytävlingarna, men fortfarande roligt. Sen kan man kombinera detta om man vill och även skapa sina egna mål, regler och inriktningar.
Det kan vara svårt att komma igång i början, men det är riktigt kul när man väl satt sig in i det. Jag har spelat det i några år nu. 
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#6 Jag tror jag har testat det dock fastnade jag ej för det….
#13 Jag har kollat på den sidan men är ej medlem :p
#8 Vi har några medlemmar på Pokémon iFokus som är med på Alacrity, samt ett par trådar där medlemmar postar om sina hundar och lite annat kul. Det är det enda online djurspel som jag har fortsatt med och inte tröttnat på (har även kört Howrse och lite andra liknande spel men tröttnat på det), men det är naturligtvis en smaksak. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot